Mli
Trådstartare
Min lille ponny är ca 105cm och har idag en cavaletti. Är supernöjd med den vagnen, otroligt smidig. Min tinkerkorsning (blivande grov stor C, tror jag..) ska köras in till våren och då behöver jag en större vagn, är då sugen på en Oxer. Frågan är om jag kan ha en Oxer till båda ponnyerna, bara byta ut skaklarna? Eller är det meckigt och något man kanske drar sig för? Jag funderar också om en Oxer kanske är för stor för min lille, men samtidigt så är han väldigt bred över bålen (bröstkorg som en tunna, inte fet) så lite mer utrymme skulle inte skada.
Är det något annat storleksmässigt som jag behöver tänka på, med avvägning och så? Kanske svårt att få den rätt avvägd till båda ponnyerna, känns som om skaklarna kommer lågt på Tinkerkorsningen.
Jag vill att saker och ting ska vara smidiga, men samtidigt är jag inte gjord av varken pengar eller bra förvaringsmöjligheter inomhus..
Är det något annat storleksmässigt som jag behöver tänka på, med avvägning och så? Kanske svårt att få den rätt avvägd till båda ponnyerna, känns som om skaklarna kommer lågt på Tinkerkorsningen.
Jag vill att saker och ting ska vara smidiga, men samtidigt är jag inte gjord av varken pengar eller bra förvaringsmöjligheter inomhus..