Gnapp
Trådstartare
Jag åkte av hästen för snart två månader sen, och skadade ledband/korsband i ena knät. Förmodligen fastnade jag i stigbygeln på väg ner, jag har ett vagt minne av något sådant. Nu har jag så smått börjat rida igen, och knät funkar att rida med (även om jag är svagare i vänsterbenet), men jag klarar inte att rida mer än någon dryg halvtimme, för ländryggen gör för ont. Jag gissar att jag tappat muskler, använt muskler annorlunda och sådant, så jag tror inte det är något som är skadat sen jag åkte av - men jag skulle behöva tips på övningar man kan göra för att stärka upp den. Nu har jag ridit tre gånger i veckan de senaste två veckorna, och det verkar inte egentligen bli bättre efterhand (snarare tvärt om), så jag tänker att jag behöver träna vid sidan av också. Men hur? Jag har aldrig i mitt liv satt min fot på ett gym, och vill helst inte börja nu, så helst hemma-övningar. Gummiband, pilatesboll, trappa och en matta att ligga på har jag. (Uppmuntrande historier om "jag hade likadant men det gick över" är också välkomna. :-) )