Övningar för att bygga upp konditon

Linduzz

Trådstartare
Nån som har bra tips på övningar för att bygga upp konditon, Muskler (Främst ryggmuskler) och banta lite?
Men jag kan inte komma ut i skog och backa då vi har en jätte brant backe som är IS så jag har tillgång till paddock som går att rida i alla gångarter och volter oså sen en stor hage som vi inte använder som man kan rida lite i där är det mkt djupsnö!
Tacksam för tips!

Sv: Övningar för att bygga upp konditon

tråd där står en del tips.

Har samma problem som du. Is överallt, så vi kommer inte från stallplanen ens. Tränar nu i hagen eller i gamla beteshagen där det är djupsnö.

Cavalleti är bra träning, även att gå i djupsnö men gå inte för länge då. Gallopfattningar är bra om hästen har kondis för det.

Sv: Övningar för att bygga upp konditon

Det 'r så jäkla tråkigt att inte få komma ut i skogen! cavaletti prova vi idag *hm* det sluta med bocksprång för dom tyckte det vart ganska skoj

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 260
Senast: Boj
·
Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 726
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama