överviktiga katter?

F

Froken_Svar_

hej hej....nån som ha nå bra knep??

nu när de börjar bli kallare ute ha mina två katter örja ty sej mer till å va inne....å äta :smirk: dom ha lagt på sej rejält nu...så ja ha försökt dra ner lite på maten...men då gnäller dom så mycket...å det kan vara lite frustrerande att höra tycker jag och min sambo...också sympati matar man dom :( vet att man kan köpa nå svindyrt bantningsfoder me undrar...kan man inte gå tillväga på nå annat sätt?? läst om många recept man kan gö själva.....ingen som vet nått som passar mina små kusar?? tack på förhand??

Sv: överviktiga katter?

Min hane gick ner nästan 2,5 kg när jag slutade med torrfoder och bara gav blötfoder, och han får mat när han vill + äter råttor ute.
Jag hade torrfoder stod framme hela tiden och de fick blötfoder när de kom in. Väger runt fem kg idag och förut var det över sju kg.

jahaja....

jag ha fattat som att det är mindre näring i blötfoder...men att det är mer fett i det..men man kanske ska testa den iden då =) track för tipset!

Mina brukar också gå upp på vintern, men det går bort till våren, så jag bryr mig inte om det. De kanske behöver de extra depåerna när det är kallt ute?

Skippa torrfoder (om du ger det) och ge bara våtfoder. Våtfoder innehåller all den näring katterna behöver, men mindre energi. Torrfoder är väldigt "energität" mat, det är inte våtfoder. Våtfoder kan katterna äta mycket mer av utan att få i sig fler kalorier än de behöver, de kan äta sig mätta utan att nödvändigtvis gå upp i vikt.

Liknande trådar

Katthälsa En kompis till mig köpte för några år sedan en katt från ett katthem. Katten är rejält överviktig och kompisen har gjort allt för att få...
Svar
5
· Visningar
1 773
Senast: Sassy
·
Övr. Katt hur noga e ni me att katterna ska va inne på natten å hur länge dom får va ute / vill va ute å hur ofta å dom mat? Jag själv ha fyra...
Svar
19
· Visningar
1 502
F
Övr. Hund har haft min tik i 4 år nu, aldrig vart några problem, blev rumsren ganska sent men de beror på att hon råka illa ut innan mej, är en...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur