övervakningskamera

Sv: övervakningskamera

jag har flugfritt i mitt stall :D ( men hästen står ju inte i mitt stall kom jag ju på :crazy: )
du kanske har såna där exihonister(?) till flugor där borta i Oävla.....

:bump: Vilken underbar födelsedag :bump:

Vaknar nu på eftermiddagen att ha arbetat inatt och får en kopp kaffe och ett paket av maken som förövrigt ser lite " pillimarisk " ut...

Dricker mitt kaffe och sneglar i smyg på maken, funderar på om jag ska våga öppna presenten när maken uppför sig så besynnerligt :angel: - Jag menar, har man varit tillsammans i 18 år så vet man ju att när han går omkring och småvisslar då är det något lurt på gång....

Sagt och gjort öppnar presenten och upptäcker till min stora glädje att jag har fått en webbkamera för internet - med färg och ljud :banana:. Nu kan jag med andra ord ha övervakning av stona när dom ska föla även om jag tex. befinner mig på arbetet på lassarettet mitt i natten !!!!!!!!

Jag kan alltså följa processen via hemsidan och internet och samtidigt prata med maken i telefon :). ( Har tyvärr inte kunnat vara med på ett par fölningar de senaste året pga av att dom fölat när jag arbetat. :mad: )

Som om inte det var tillräckligt så har jag dessutom idag fått dem första bilderna på det lilla (" nåja" - 110 cm stora :o ) stofölet som vårat optionssto ( e. Lauries Crusador xx :love: ) nere i Belgien fått...Så nu kan inte dagen bli bättre :D

Helen

Senast ändrad av en moderator:

Grattis på födelsedagen!!! Trevlig make du har;) När är det dags för fölen att titta ut?

Tack ! Ja idag känns han extra trevlig ;) .

Stona är beräknade till i mitten på maj och i mitten av juni !

Maken upplyste mig precis om att: Det är ju inte bara du som kan följa fölningarna på hemsidan Helen - hela värden kan ju följa dom !
Det har jag inte ens reflekterat över förrän han sa det ( man blir lite insnöad dagen efter att man jobbat på natten ) - får väl se på antalet besökare på hemsidan om det blir en " världsangelägenhet" ;).

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Såg en smart grej på en hemsida som just hade webkamera i fölboxen. De hade skaffat ett mobilnummer bara till detta, och bad om någon såg att stoet börjat föla så ring 3 signaler på mobilnumret om vi skulle råka sova, ganska smart vet ju hur luriga stona kan vara har man då tur och någon vänlig själ ser att det är på g så vaknar man ju av telefonen. Är ju enkelt att bara slå av telefonen när man själv går ut till fölningen så slipper man att det ringer mitt i. Stod på samma sida även ett tack meddelande till någon som tydligen just väckte dem i fjor när de höll på att missa fölningen. Så tydligen hade det funkat för dem, något att fundera på.
Man skulle ju även kunna gå ihop några stycken och turas om med fölvakningen om alla är uppkopplade med webkamera (vi ansluter väl oss till bredband sådär år 2020 här ute på landsbygden så ni andra lyckligt lottade kan ju utvärdera det så länge......)

Vilka smarta ideer :idea: och tips !! Dom ska jag jobba bolla till mina två svågrar ( jobbar med datorer )och maken, så dom får spåna vidare på detta. Tack för tipsen ! :bow:

Hälsningar Helen

Vi köpte en kamera till våran fölning som var och den är från Claes Olsson.
Svart/vit skärm och med ljud, kabel.Tror den kostade 700 eller 800 hundra.

Kan tyvärr inte säga hur räckvidd osv. är för vi hade den i husvagnen som var parkerad utanför stallet.

De hade en hel del kameror av olika kvaliteter, färg osv.
Kolla hos dom.

Är det någon som har fler förslag på vad man kan göra med Webkameran ? Fick ett förslag på att man kan be veterinären gå in på internet om det är något man bara vill rådgöra om i tveksamma fall och som kanske inte kräver någon närmare granskning.

Helen

martha skrev:
jag har flugfritt i mitt stall :D ( men hästen står ju inte i mitt stall kom jag ju på :crazy: )
du kanske har såna där exihonister(?) till flugor där borta i Oävla.....

Vi tror också att vi har flugfritt i stallet, men det behövs bara EN :devil: fluga/mygga i stallet........linsen hittar den när det blir mörkt och lite svalare......den dras till värmen och nattlampan.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tänker sätta upp en övervakningskamera i ett rum hemma. Jag vill ha möjlighet att se vad som händer i rummet när jag inte är hemma...
Svar
9
· Visningar
630
Senast: Bison
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
699
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka