Övervakningskamera

lizzie

Trådstartare
Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta utomhus. Ska klara av att filma på 15 meters avstånd så den täcker hela min stallplan.

Jag har tröttnat på att det händer konstiga saker i mitt stall. Jag har fått karbinhakarna på min skötselplats utbytta, förra veckan försvann en hovkrats från stallet och nu i veckan hittade maken delar av köldridån från ligghallen ute i hagen. Han påstår att det det var pga blåsten som köldridån åkt ner. Men muttrarna är borta. Köldirån (som är tämligen tung) har också i sådant fall blåst 4 meter i MOTVIND.

Det är bara att konstatera att det finns knäppa människor!

Så tips på övervakningskamera mottages tacksamt!

/Lizzie

Jag har en Arlo go, iofs går min på sim-kort men de har även wifi-kameror.
När det är svinkallt på vintern får jag nog ladda 3 ggr/månad, men när det är varmare så håller mitt batteri i flera veckor.

Jag har stängt av rörelsedetektorn då jag har den i hagen för att kunna se hästarna. Så jag öppnar bara appen och kollar.

Men jag har testat rörelsedetektorn och den funkar bra.

Jag har en Arlo go, iofs går min på sim-kort men de har även wifi-kameror.
När det är svinkallt på vintern får jag nog ladda 3 ggr/månad, men när det är varmare så håller mitt batteri i flera veckor.

Jag har stängt av rörelsedetektorn då jag har den i hagen för att kunna se hästarna. Så jag öppnar bara appen och kollar.

Men jag har testat rörelsedetektorn och den funkar bra.
TS behöver ju dock rörelsedetektor (och inspelning?). Och det äter batteri som attans. Solcellspanel hjälper - men inte så mycket på vintern.

Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta utomhus. Ska klara av att filma på 15 meters avstånd så den täcker hela min stallplan.

Jag har tröttnat på att det händer konstiga saker i mitt stall. Jag har fått karbinhakarna på min skötselplats utbytta, förra veckan försvann en hovkrats från stallet och nu i veckan hittade maken delar av köldridån från ligghallen ute i hagen. Han påstår att det det var pga blåsten som köldridån åkt ner. Men muttrarna är borta. Köldirån (som är tämligen tung) har också i sådant fall blåst 4 meter i MOTVIND.

Det är bara att konstatera att det finns knäppa människor!

Så tips på övervakningskamera mottages tacksamt!

/Lizzie
Karbinhakar utbytta?
Det var det konstigaste jag hört. Har någon alltså tagit bort dom och satt dit nya?

Vi har ett Arlo-system med 3 kameror och en Hub som vi flyttar runt.
Det är gammalt nu, 9 år, och går på batteri som måste bytas och inte kan laddas.
Batterierna är dyra men räcker länge.
Kamerorna har suttit ute och inne och i stallet och har hållit mycket bra.
Då behövde Hubben internet på kabel, men så är det inte med nyare system.
Vi behövde något som fungerade på ett sätt som var godkänt för övervakning av gemensamma ytor och det systemet uppfyllde de kraven.
Jag tycker att hållbarheten är imponerande.

På andra gården så har vi Sector Alarm eftersom att vi vill ha bemannad övervakning där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka