Övervakning med webkamera?

belize

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder - är det någon här inne som övervakar via webkamera?

Vad har ni i så fall för typ av kamera? Kör ni mobilt bredband eller trådlös router?

Jag sitter och tittar på olika alternativ till HorseCam mfl och har nu fokus på webkameror, som i mitt fall borde kunna vara ett bättre alternativ än traditionella kameror, förmodligen det bästa till och med (beroende på hur stallet är utformat osv).

Så jag vore supertacksam för tips och erfarenheter :bump:

Sv: Övervakning med webkamera?

Jag var inne på det spåret i år för att kunna "sova" hemma men tyvärr räckte inte det trådlösa bredbandet till stallet. Dessutom hittade jag ingen IR-webkamera när jag började titta. Jag vill inte ha tänt i stallet så mitt val föll på en nätverkskamera och nätverkskabel hem till huset. Då har jag både ljud och bra bild i totalt mörker. Nätverkskabel fungerar utmärkt att dra även lite längre sträckor utan att tappa funktion till skillnad från tex usb.

Kamerans spec:
CMOS nätverkskamera med
SD-kortplats
Övervakningskamera med nätverksanslutning (RJ45), SD-kortplats, ljudinspelning och TV-ut. Enkel konfiguration tackvare inbyggd webserver. Skickar bilder via mail, FTP eller sparar på SD-kort (SD-kort medföjer ej, se sidan 387). IR-dioder gör att kameran även fungerar i totalt mörker. Stöder även motiondetect (startar inspelning vid rörelse). Sparar bilder i JPG eller video i AVI. 54 graders bildvinkel. Max upplösning: 640x480 pixlar. 15 bilder/sekund vid QVGA eller 10 bilder/sekund vid VGA. Inbyggd mikrofon. Lev. inkl. kablage och monteringsfästen. Mått: 95x105x110mm

Kostnad knappt 1000 kr x 600 kr för 50m+30m nätverkskabel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka