Sv: Överslag valp
Ta det lugnt med honom när han är ute. Gå inte ifrån honom, det är läskigt att vara i en ny miljö som dessutom är kall och så går matte iväg. Det kan vara läskigt att matte bara är en meter iväg. Jag hade tagit på mig ordentligt med kläder och oömma byxor och krypit runt lite på marken med valpen för att avståndet inte ska bli förstort upp till dig heller. Och de flesta dp:s avskyr kyla och regn så jag kan förstå att den lille inte är så positiv till världen där ute
Får göra det Tänkte att det skulle ramla ut någon ur öppningen men det gjorde det inte så jag hällde ut någon till honom i stället.
Han är duktig på inkallning, både utomhus och inne. Dock tycker han det är väldigt läskigt att vara utomhus just nu så jag tar gärna emot tips på hur vi ska göra där. Vi har köpt kofta, täcket och overall men han har inte lärt sig att gå ordentligt i någon utav dom ännu. Så när vi tar ut honom måste ha va utan annars står han bara stel som en pinne och gnäller. Men han verkar frysa, står mest och skakar och vill inte gå alls. Jag har försökt promenera lite på vår lilla innergård så han ska springa efter mig och inte bara stå still, och det gör han men så for han kommer fram så börjar han klättra på benet och skrika. Är inte alls intresserad av att nosa runt utan vill bara upp i famnen. Vi har försökt leka lite med honom och det funkar ibland men bara några sekunder. Några tips? Just nu är vi enbart ute ca 3-4 minuter åt gången på grund av detta. Kanske 5 gånger om dagen.
Tänker att om han kunde stimuleras även ute, med dofter, roliga löv mm. så vore ju det toppen.
Ta det lugnt med honom när han är ute. Gå inte ifrån honom, det är läskigt att vara i en ny miljö som dessutom är kall och så går matte iväg. Det kan vara läskigt att matte bara är en meter iväg. Jag hade tagit på mig ordentligt med kläder och oömma byxor och krypit runt lite på marken med valpen för att avståndet inte ska bli förstort upp till dig heller. Och de flesta dp:s avskyr kyla och regn så jag kan förstå att den lille inte är så positiv till världen där ute