Fiorano
Trådstartare
Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får som hudsprickor som blir sår och som sen överproducerar hud. Häst var så gott som utdömd pga detta men av olika anledningar blev det att hon blev stående hos en i klubben. Hon vilade helt under den tiden och hade väldigt lite problem. Hon behövde smörjas med mjukgörande i början men det blev bättre allteftersom.
Nu är hon tillbaka på ridskolan och hon har fått hemska sår. De har provat med emollivet men det blev väl sådär. Det som vi vet inte fungerar är att klippa hovskägget. Då blev det sju resor värre.
Någon som varit med om liknande? Eller som bara har idéer om vad som skulle fungera? Hade det varit min häst hade jag nog testat ullpaddar och ha henne lindad. Bu eller bä?
Nu är hon tillbaka på ridskolan och hon har fått hemska sår. De har provat med emollivet men det blev väl sådär. Det som vi vet inte fungerar är att klippa hovskägget. Då blev det sju resor värre.
Någon som varit med om liknande? Eller som bara har idéer om vad som skulle fungera? Hade det varit min häst hade jag nog testat ullpaddar och ha henne lindad. Bu eller bä?