Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Anonymitet

Trådstartare
Har fått för mig att jag kan vara gravid och vill utesluta. Vet dock inte när jag ska göra testet; jag äter p-piller där man har uppehållsblödning var fjärde vecka. Förra månaden passade det verkligen inte att ha mens så jag hoppade över den, dvs åt inte sockerpiller utan fortsatte direkt på nästa karta (inget jag brukar göra direkt). Ska nu ha nästa uppehållsblödning nästa vecka (måndag) men även om jag får den vill jag helt utesluta möjligheten.
Så frågan då, när ska jag ta testet? Läser att man ska ta när man egentligen skulle haft mens senast men den hoppade jag ju över. Läste också att man skulle ta "19 (17?) dagar efter senaste samlag" men har sambo och därmed var det ju nyss. Har inte missat p-piller, inte blivit gravid innan, inte tagit antibiotika och inte spytt något, så inget tydligen egentligen på att jag är gravid. Bara känslan, haha. Någon som har någon bra idé om när jag ska göra testet?
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Det kostar ju inte många kronor att göra ett test, så det väl väl bara att kissa på? Jag köper stickor på tradera och de kommer i typ 10-pack för mindre än en hundring.
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

När tror du att du kan ha blivit gravid? Graviditeten behöver vara minst 14 dagar, helst lite till för att det ska ge utslag på testet.
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Jag hade gjort ett test nu. Visade det första negativt hade jag gjort ett nytt test om ett par veckor, om känslan satt i. Svårare än så är det egentligen inte.
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Nej precis, det är ju ingen större grej att kissa på en sticka liksom... :D
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Isåfall var det för fem veckor sen.

Svar till alla: jo alltså jag har köpt ett, men jag tänkte mer om jag skulle vänta till mensen? Men det är bara köra på alltså, när som?
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Det är ju svårt att säga om de är bra eller dåliga. Har inte haft ägglossning sen jag började testa i slutet av februari (kollar med stickor plus att jag normalt sett utan tvekan känner när jag har äl) och kan rimligtvis inte ha blivit gravid och de gånger jag har testar har det också varit negativt.

Skillnaden mellan de billiga och dyra brukar bara vara hur tidigt de visar positivt.
 
Sv: Överhoppad mens, p-piller + graviditetstest?

Okej! Har köpt rfsus nu senast och tyckt det varit krångliga och två sådana är lika dyra som de på tradera...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp