Övergången från galopp-trav i LB:1

S

sandrahedman

Lär mej era tjuvknep! Nästa helg ska jag tävla den klassen med en av ridskolehästarna i min klubbs kombinationstävling. Övergången mellan arbetsgaloppen och traven tycker jag blir så "tvär" för mej eftersom att man kommer ner mot hörnet. Vad brukar ni tänka på för att få en mjuk övergång? Vad kan ni ge mej för tips? :)

Sv: Övergången från galopp-trav i LB:1

Ett tips!
Tänk att du ska börja lite tidigare och sedan ta till baka lite i taget. Tänk : krama-lätta

Sv: Övergången från galopp-trav i LB:1

Ta sikte lite innan bokstaven istället för PÅ den.. Då skrapar du ihop dig lite mer plats för att kunna rida ett bra hörn efter övergången!

Lycka till!!:banana:

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 850
Senast: Amanda_F
·
Ridning Hej! Jag har en 9 årig hopphäst som jag köpte för 2 månader sedan. Min klubb anordnar KM nästa vecka och för skoj skull anmälde jag oss...
Svar
17
· Visningar
1 387
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka