Överbliven äggvita

AgentCarter

Trådstartare
Jag har fyra stycken överblivna äggvitor, några tips på vad jag kan göra med dem om man inte vill göra maräng?

Sv: Överbliven äggvita

Tycker du om att baka så finns det mängder utav recept på bakelser där man använder vitan.
Även i vissa maträtter kan den med fördel användas.

Google gav mig en liten snabb överblick för jag blev själv nyfiken :p

Man kan baka såna där munkar med skum i och choklad utanpå, mums mums kallar vissa dom :)

Sen finns det väl någon sockerkaka som bara görs på äggvita tror jag.

HAHAHAHAHA :rofl:

Jag kan aldrig läsa sådana trådstarter utan att tänka på FL-tråden och all majonäs :D

Jo, mums mums liknanade saker har jag länge funderat på att göra, får se om jag har allt hemma!

Kan vara roligaste tråden någonsin!! :D trodde också detta var en trolltråd först haha.

Mitt tips är banankaka! Men det kanske bara är två vitor per kaka? De ska vispas fluffiga och sen blandar man med resten av smeten. Så gott!

Anof, legendariskt troll. Skulle inte skriva troll under mitt seriösa namn:p

kl
Det får bli in i frysen med dem! Måste baka marängtårta till helgen kom jag på

Ja men eller hur! Den har förstört mitt liv för jag kan bara inte ta det seriöst när någon har äggvitor och inte vill göra maräng! :D

TS sorry för trådkap! Men fint att du kom på vad du skulle göra med äggvitorna! :)

Det var min första tanke också. Älska ANOF och dennes Svan och skottkärra och kattgranne... tydligen var hen inget troll dock.

Okej, förlåt OT! ;)

Man kan göra omelett på bara äggvitor som blir god och väldigt fettsnål + full av protein :) Blir gott med t.ex purjolök eller något annat med lite tuggmotstånd och mycket smak.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 027
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 993
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 734
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar