D

Darville

Hej. Vet inte om det här är rätt ställe att posta i... men jag chansar, heh.
Det är såhär, att jag har varit & tittat på en unghäst. En riktig dröm...
MEN, han har efter en skada av en annan häst fått överben.
Veterinären tror inte att det påverkar senare inridning, men samtidigt är jag lite osäker då jag aldrig varit med om överben innan.
& dessutom lite osäker över det där _tror_...

Vad är era erfarenheter av överben? :confused:
& av era personliga åsikter/erfarenheter, vad tror ni?
Jag är ändå ingen tävlingsmänniska, vill ha en skogsmulle som jag kan ta något skutt med i veckan & dressyrpass motsvarande ridskolenivå, haha.

Sv: Överben?

Om jag vände och vred på våra tio hästar i stallet är jag övertygad om att jag skulle hitta överben på samtliga! Det inget jag skulle oroa mej över.

Om det har någon betydelse eller ej beror på två saker dels varför det har uppkommit och dels var det sitter.
Så om det har uppkommit av en skada och veterinären som sett det inte tror att det ska påverka hästen så tämmer det säkert. Hade som exempel varit en helt annan sak om det uppkommit av överbelastning.

Dotterns ponny har ett par överben. Det finns inget som tyder på att hon skulle vara besvärad av dem.

överben påverkar hästen beroende på hur de uppkom, vart de sitter och om de är utläkta eller aktiva.
Om din vet. säger att det är ok s å bör du lita på det.

Har en häst med överben på båda benen, han har inga problem med det.
Inget som påverkar honom överhuvudtaget,
så det är nog som sagt ingen fara om vet säger att det är okej.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 141
Senast: Jakobine
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka