Ovanliga hundraser

Mirre

Trådstartare
Någon som har en ovanlig ras?
Kan ni inte berätta lite om eran hund i så fall?
Lägg gärna in bilder också

Sv: Ovanliga hundraser

Jag hade en ovanlig ras tills för nästan 3månader sedan, en Kooikerhondje. Han var tyvärr lite egen o gillade inte folk så mycket men på äldre dar(när vi båda vuxit upp så att sägaXD) kunde han vara jätte gullig o gosig. Agility var oxå något han började gilla när vi började lära oss det.
Vatten älskade han som den Kooiker han var. De användes i Holland (därifrån rasen kommer) som fågelhundar där de skulle plaska runt i vattenbrynet och locka/skrämma fram fåglarna åt jägarna. Så mycket mer kan jag tyvärr inte skriva utan att kolla upp fakta o det kan du nog göra bättre själv på www.skooi.se :) där hittar du oxå en hög bilder, har inte nån riktigt bra bild på denna dator.

Nja, så jätte ovanlig är väll inte rasen men det är många som frågar vad det är för ras, så jag lägger ut litte bilder..

Ras: Curly coated retriver

http://s243.photobucket.com/albums/ff199/Lillan86/?action=view&current=anton-uttan-koppel.gif
klippt för sommaren

http://s243.photobucket.com/albums/ff199/Lillan86/?action=view&current=anton9.jpg
ej klippt, vinter "jackan"

Vi tränar lydnad och har som mål att tävla i sommar, vi tränar också mycket spår och sök..

Vet inte vad jag ska skriva mer så det får räcka..:D

okej, men jag klipper dock ner honom jätte kort och så "ska" som inte vara, men tycker det borde vara skönare..:)

Jag har en rätt ovanlig ras, en Pekingese.

Gobbi, som min lilla tjej heter är 8½ år gammal. Jag fick henne på min 12 års dag.:p
Just nu är hon enbart min lilla prinsessa och trogna följeslagare. När jag var yngre så var jag aktiv inom SHU och tränade bla. agility med henne, vilket knappast var ett problem för min lilla tös!
Gobbi ser inte ut som de pekingeser vi är vana att se, men dock så är hon rastypisk! Kanske beror det på att hon är Polskfödd och därmed en import och inte helt fucked up!
Trots sin ålder har hon inte enda gång under sitt liv haft problem med tex. andningen!:bow:

Gobbi är en tuff och bestämd dam i lyxförpackning, inget snack om vem som styr över Bröderna Brothers(mina 2 schäferkillar) här hemma! (Haha, Tack Mrs S för det underbara uttrycket!) ;)

Bild på min prinsessa.
S1035059.jpg

Min lilla gremlin.
S1037488.jpg

Med Bröderna Brothers
Bild

Jag har en basset fauve de bretagne och det är ju en rätt ovanlig ras ännu.

7½ månad är han och mycket lovande i skogen. Trevlig, social och väldigt lättsam att jobba med.

St_1.jpg

Sniffar-ravspar.jpg

Sparar-2.jpg

Bus-2-08-01-08015.jpg

En jakthund som verkligen behöver få jobba med det den är avlad för och inte en ras man ska köpa om man inte är jägare!

Jag har en ovanlig ras. Perro sin pelo del Perú, eller lättare; Peruansk nakenhund.
Här är en bild på henne när hon var rätt "färsk" (ca 10 veckor)
Chaska1.jpg

Och Här finns lite fler bilder som är tagna i dec 07 på henne och min äldre tik.

Förlåt om jag skriver om annat men till gnist.Vad är det för svart vit hund på sista bilden? Nu ser jag ju inte ansiktet men den ser väldigt lik ut min på teckningen.:love:

Pekingesen är ju "känd" men inte tycker jag man ser några någonstans annat än på utställning! Jag tycker bilden på Nikkis Prinsessa på den mossiga stenen är ljuvlig, finge min lilla tjejj se den skulle hon bli helvild! Hon ville ha en liiiten hund som hon kunde bära på (hon är 7 år gammal!) - och så fick hon en Beauceronhanne! Som just nu är 15 månader gammal och 72 cm hög... (och rätt ovanlig faktiskt, han med!) Hon älskar honom besinningslöst men är ändå putt på mig över att han bara växte och växte och...:mad:

Jag har en ovanlig ras. Perro sin pelo del Perú, eller lättare; Peruansk nakenhund.
Här är en bild på henne när hon var rätt "färsk" (ca 10 veckor)
Chaska1.jpg

Och Här finns lite fler bilder som är tagna i dec 07 på henne och min äldre tik.

:love:Det var det sötaste jag ar sett i dag:love:

Pekignese tycker jag inte är en sån ovanlig ras :confused:

Vanlig och vanlig-beror helt och hållet på hur man ser på saken. Knappast man ser en sådan på varje promenad man går:smirk:.
Jag är nog den enda bukaren som har en sådan såvitt Jag vet. Och jag har under hela mitt 20 åriga liv sett En enda pekingese som inte är min egen eller de som är på sthlms hundmässa.

Pekingesen är ju "känd" men inte tycker jag man ser några någonstans annat än på utställning!
Precis det var min tanke:bow:

Jag tycker bilden på Nikkis Prinsessa på den mossiga stenen är ljuvlig,
Det var kul att höra, Vi tackar så mkt.

finge min lilla tjejj se den skulle hon bli helvild! Hon ville ha en liiiten hund som hon kunde bära på (hon är 7 år gammal!) - och så fick hon en Beauceronhanne!
Hihi, din dotter skulle inte vara den första som föll för min Gobbi isåfall, spc om hon träffade henne IRL:angel:
Jag kan inte komma på en enda människa som Inte blivit totalt charmad och förälskad i henne.
Hon brukar av någon anledning ta alla med storm.:p

Jag har en Lancashire heeler, det är fortfarande en ganska ovanlig ras tycker jag. Men ibland nu på senare tid ramlar man över någon på nätet eller någon irl som har en! Det är kul! :)

Speciellt när jag och min syster körde ut till vårt lantställe och körde förbi en nyinflyttad granne med en liten lancashire heeler lös på tomten! Helcool :) Dock inte från samma linjer som min heeler, men ändå :)

Lancashire heelern är en liten kovallare från Storbritannien. En aktiv liten rolig hund med humor. Självständiga matte/hussegrisar. Trevliga att träna agility med, freestyle osv.

Min älsklingspojke, fyller 13 nu i februari.
dscn1016ct2.jpg

You got to love his ears.

Min andra hund, även han av ovanlig ras. Podenco Canario-blandning.
Charmtroll nr.2
dscn0963bm9.jpg

Vacker.
legolassoffagd1.jpg

Podenco Canario är en spansk ras som används till fågel- o småviltjakt.
Legolas älskar att springa fort och jaga fåglar.

Oj då:o:angel:Framifrån var de inte lika:rofl: Min är ju schäfer,labbe o golden men underifrån(min ligger ofta så) såg det ut som ståndöron,samma vita tassar och vitt under magen.De var annars fina båda två......

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 544
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 358
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur