Ovanlig ras eller?

S

Stallflicka

Min kompis har två gerbiler. Hon undrar om en grej för en kompis till oss ringde till henne och sa att hon trodde att hennes gerbiler var av en ovanlig ras som knappt finns i Sverige :confused:. Hon sa att den rasen var "sandfärgad" (vilket många gerbiler är..) och hade ovanligt stora ögon, en lite tofs på svansspetsen, svårare att tämja och spetsig nos. Den beskrivningen passade ganska bra på mössen men frågan är: -Är det inte så alla ser ut så eller är dom en ovanlig ras av gerbiler? Vet någon vilken ras i sånna fall? Fast egentligen tror vi ju att dom är vanliga gerbiler men vi tänkte kolla om det var nån som vet. Man vet ju aldrig. :D :rofl:

Crassusar? Passade en på bukefalos
gerbiler och crassusar en sommar.
Crassusar är lite större, fluffigare men inte så fluffiga att de ser ut som hamstrar.
Sandfärgade, stoora svarta ögon och luden svans fast det din polare har är kanske bara vanliga gerbiler..

Okej :) då kanske det är den där gerbil rasen som "hon som trodde det var en annorlunda ras" menade, även om jag nog inte tror det ;), dom är köpt på en djuraffär och annars hade nog dom på djuraffären märkt det..
Har du några bilder på Crassusar? skulle vara kul att se om det är likt.. :p

Hej igen! Hittade bilder på några Crassusarer när jag sökte på nätet. Sööta små djur! :love: Fast, då är hennes gerbiler mer likt vanliga så det är nog iaf inte sånna. :)

Tack för hemsideadressen! Fina bilder det var på olika raser! :bow:

Visst är de ljuvliga! Ska bli spännande att höra vad ni kommer fram till att det var för nåt!

Vi har kommit fram till att det nog är vanliga gerbiler trotts allt :).. hehe, synd att dom inte var några "ovanliga" typer som det finns få av i Sverige. Det hade ju varit häftigt! ;)

Nej då dom är så söta så ändå! :love: Och roliga.. har tagit hand om dem när kompisen var borta en gång och dom var jätte fräna! :)

Inte har vi några tråkiga stunder direkt, det är rock'n'roll hela tiden! :cool:

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Skola & Jobb Efter som att jag inte är särskilt rationell för stunden behöver jag lite inputt. Bakgrundsinfo: Sa upp mig i våras från mitt älskade...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: cherie
·
S
Hästvård Mitt sto som skulle bli 15 år i år och som haft några fånganfall under ett pr års tid har nu fått sluta sina dagar. Hon fick ett...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur