Oväntat fynd i Blå basen

sussisus

Trådstartare
Kollade en ponnys stamtavla i SHs Blå Basen och hittade den här hänvisningen:
Stamboksklass: British Riding Pony (stam finns hos All Pedigree)

Inte borde väl SH hänvisa till All Breed Pedigree - för det är väl den databasen som det hänvisas till? - de flesta vet ju att vem som helst kan gå in och ändra i uppgifterna som ligger där.
Det gäller brittiska ridponnyhingsten Potato , YSRp.196 om ni vill titta.
 
Tycker det låter ytterst märkligt. känns ju inte helt säkert och seriöst att länka till en så öppen sida.
 
SH själva registrerar inte welsh partbred eller sportponnyer, utan tidigare använde rasföreningarna Blå basen för att registrera och utfärda pass till sina hästar. Anteckningen om härstamningen lär i detta fallet vara gjord av föreningens registrator.
 
SH själva registrerar inte welsh partbred eller sportponnyer, utan tidigare använde rasföreningarna Blå basen för att registrera och utfärda pass till sina hästar. Anteckningen om härstamningen lär i detta fallet vara gjord av föreningens registrator.

Och då är det ännu värre tycker jag i så fall, att en officiell person skriver att stammen finns där. Jag har själv lagt in många hästar på All Breed Pedigree och efter ett tag när jag har gått in för att kolla något så har någon annan varit där och pillat så att stammarna inte stämmer.
All Breed Pedigree är en öppen databas där alla oavsett härstamningskunskaper kan gå in och skriva in uppgifter, därför ska inte en officiell rasförening eller liknande hänvisa till den databasen.

Det är ju min åsikt alla fall.
 
Och då är det ännu värre tycker jag i så fall, att en officiell person skriver att stammen finns där. Jag har själv lagt in många hästar på All Breed Pedigree och efter ett tag när jag har gått in för att kolla något så har någon annan varit där och pillat så att stammarna inte stämmer.
All Breed Pedigree är en öppen databas där alla oavsett härstamningskunskaper kan gå in och skriva in uppgifter, därför ska inte en officiell rasförening eller liknande hänvisa till den databasen.

Det är ju min åsikt alla fall.

jag håller med dig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp