Outlook-hjälp, tack!

L

LaVidaLoca

Det måste väl finnas något enkelt sätt att göra någon typ av mall, när man flera gånger skickar ett mail med (nästan) samma innehåll till samma personer...:confused:
Jag har allstå en distubitionslista med de som ska få mailet, så långt har jag kommit:).
Jag skulle vilja ha någon typ av "standardmeddelande" som går att spara och så när man ska skicka mailet behöver man bara fylla i aktuella datum.
Som läget är nu går det ju att spara ett meddelande i "utkast", men det går ju inte att kopiera detta och lägga in en sådär 50 meddelanden på kö på ett enkelt sätt:mad:
Någon som har en bra idé eller vet hur man gör???
 
Sv: Outlook-hjälp, tack!

När du väljer att skapa nytt mail kan du välja att utgå från en mall. Dessa mallar är bara vanliga html-filer, så även om den inbyggda guiden inte tillåter en att lägga in text är det bara att skapa mailet i html-format (som ändå är standard-formatet i outlook), komplett med text, och använda den mallen.
 
Sv: Outlook-hjälp, tack!

Kan du inte skriva ett "mail" i tex "anteckningar" eller paint och bara kopiera in då? Annars så ligger det ju kvar i skickat mallen och därifrån kan du ju VB mailet och även göra ändringar.
 
Sv: Outlook-hjälp, tack!

Du kan skapa ett standardmail och sedan välja att spara det som en mall. Har för mig att filändelsen är.oft
Annars kan du väl skriva ett och kopiera flera av det? Om jag inte missminner mig helt är det ctrl+B De kan du ju sedan spara i utkast.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Kolla upp din e-postadress. Jag planerar att uppgradera Bukefalos till ett nytt forumsystem. Detta kommer inte ske den närmsta tiden...
2
Svar
35
· Visningar
7 700
Senast: Borttaget konto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp