Outlook Express - från en dator till nästa

Luleå

Trådstartare
Inget datasnille...

I korta drag:
Ena datorn har två Outlook-konton. Hur gör man för att flytta över det ena kontot till den andra datorn?

Sv: Outlook Express - från en dator till nästa

För att exportera kontoinställningar: Verktyg|Konton...|E-post och markerar kontot och klickar på Exportera. På den andra datorn väljer du Importera istället.

Åh, tack! Alltid en början.

Verktyg-Konton... Eh, ja. Måste jag koppla ihop datorerna med varandra?

Nej det behöver du inte för filen som skapas får plats på en diskett.

ÅHHH! Jag fattar ingenting!

OK - på den dator som har två konton nu (och som jag vill flytta ett konto från) heter mailprogrammet tydligen Microsoft Office Outlook, vilket förmodligen inte är detsamma som Outlook Express då...

Morrrr... Ska jag in under Tools-E-mail Accounts??

Prio ett är att styra om mailen så de kommer till min dator istället för den andra. Resten är inte så viktigt.

Har du inte kvar kontoinställningarna till mailkontot du vill flytta?

Säger som ovanstående ? Varför krånglar du med disketter å dyl när du enkelt bara kan skapa ett konto på andra datorn...dvs om du har kvar dina uppgifter.

Jag vet inte?

Jag skapar bara ett nytt konto - samma - på min dator?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej! Kanske en dum fråga men jag är urkass på sådant här.🙈 Jag har alltid haft två konton hos Swedbank. Jag har ett privatkonto och ett...
Svar
16
· Visningar
3 285
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
905
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv