Otursförföljd=/

Miss Sixty

Trådstartare
Inatt hade Missy rullat fast i sin box och hon har nog fått kämpa för att komma upp:crazy:

Imorse var hon helt lugn inte chockad eller så. Hon är rätt svullen vid sitt höger öga och är mer halt mer än vanligt:cry:

Är det nått jag kan sätta på ögat eller så?
Hon går redan på smärtstillande.

Ska ringaa Vet imorgon om inte svullnaden har gått ner.

Sv: Otursförföljd=/

Usch vad otäckt! Men hur kunde hon fastna i boxen??:confused:
Magdalena

Hej

Mitt sto har oxså en tendens att rulla fast, jag blev tillslut riktigt orolig att hon skulle få korsförlamning (tydligen vanligt när musklerna blir liggandes i en och samma ställning länge), eller att tarmarna skulle hamna fel. Så numera får hon sova med överrullningsgjord, dvs hon kommer inte runt ifall hon har den på. Ifall din häst rullar fast någon mer gång ( detta kan ju varit ett engångstillfälle) så kanske du skall skaff en oxså. Avvakta och se ifall svullnaden runt ögat går ner, hon har antagligen fått en blåtira när hon slagit i huvudet.

Lycka till

Det kan ju vara bra och kolla så hon inte har fått någon repa på hornhinnan, och det kan ju veterinären göra. Sen kan du säkert få någon ögonsalva med som minskar svullnaden, tex terracortil.. Hmm, tror det stavas så. Det har jag använt på min förra häst vid svullnad i ögonen, även om det inte var av samma orsak som din.

terracortil har jag ju hemma från ponnyns ögonskada.
Fast ska nog ringa och höra med Vet innan jag börjar använda det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 767
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 425
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama