Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det hästar som tillhör Österlia-familjen (stofamilj 7) idag, eller är det en stofamilj som är 'utdöd'? När dog den i så fall ut?
För några år sedan frågade jag Gunnar Henriksson ifall någon stofamilj var utdöd. Han sa att när man tror att en familj har dött ut så dyker det upp nya medlemmar, och så vitt han visste hade ingen dött ut.
För några år sedan frågade jag Gunnar Henriksson ifall någon stofamilj var utdöd. Han sa att när man tror att en familj har dött ut så dyker det upp nya medlemmar, och så vitt han visste hade ingen dött ut.
Familj 7 - Österlia-familjen - hör liksom familj 4 till de minsta familjerna och är dessutom tyvärr utgången
Jag kan bara hänvisa till vad Gunnar Henriksson sa. Har också läst i "Våra stofamiljer" att den är utdöd, men det kan ju vara precis som du skrev om Parnass stolinje. Jag började igår kväll gå igenom senaste huvudbandet för att se om det fanns några medlemmar i familjen i det, men har bara hunnit till G ännu
Såg också Parnass på sin tid och tycker att det är synd att hans blod knappt finns kvar idag i och med att Passepartout är död och Le Mistral exporterad och Brigadör inte är i avel. Finns han i stammen på någon annan hingst?
Jag kollade igenom senaste huvudbandet igår och där fanns inget sto från familj (7).
Är väldigt förtjust i Brigadör, både som individ och stam, och hoppas att han hinner återvända till aveln innan mitt sto född 1990 är för gammal!
Så vitt jag har koll fick Parnass en placering i svår hoppning tillsammans med Jana.