Oskyldigt Anklagad

Vimsan

Trådstartare
Nu är jag argare än argast!! :mad:
Bor för första gången i mitt liv mitt i stan med mina hundar.
Har bott här sen 3 januari i år... Hundarna har anpassat sig kanonbra och jag har vant mig vid omställningen.
Jag har vid varje promenda med mig minst tre bajspåsar för att jag inte ska stå där å inte kunna plocka upp något. Jag har inte en enda gång lämnat någon hög, inte ens i högt gräs eller under någon buske eftersom en annan hundägare förmodligen kommer att kliva i högen. ;)

Gick som vanligt med hundarna på lunchen och de kissade där de oftast kissar... När de är klara och vi börjar gå igen kommer en galen gubbe o gormar efter mig att jag ska plocka upp skiten. :crazy:
Han hotade mig med en hel ramsa och skulle polisanmäla mig.
Det hjälpte inte att jag sa att de bara kissade och att jag alltid plockar upp efter mig. Han skällde ut mig efter noter i alla fall...
Det känns :devil: -igt. Vågar man gå ut med hundarna igen...
Att hela stan är full av hundskit är ju inte mitt fel.... tycker att ALLA hundägare kan tänka sig för innan dom lämnar kvar en hög!

(lite lugnare efter att ha skrivit av mig)

Sv: Oskyldigt Anklagad

Förstår att du blir förbannad. Jag plockar också alltid upp efter mig då jag går där andra riskerar att trampa i skiten annars.
Det värsta är ju ändå att vissa plockar upp skiten men lämnar den svarta påsen istället för att gå och kasta den i en soptunna. :crazy:

Inget att bry sig om. Jag har också blivit påhoppad...fast visserligen sket hunden men det var i ett litet skogsparti vid våran parkeringsplats. Hunden var lös och jag gick i andra tankar och antog att hon gick efter mig. Men tydligen stannade hon och sket och sedan sprang ikapp mig. Jag kopplade henne och började gå..då kom en galen kärring och gapa att jag skulle plocka upp hundksiten. Oj då sa jag, vart bajsade hon, jag har ju en bajspåse här. Ja skrek hon..där nere där DU lämnade henne ..Vadå sa jag, jag lämnar väl inte min hund, men om du visar mig så ska jag naturligtvis plocka upp det sa jag, ingen fara. Ja skrek hon...därnere..Jamen vartdå därnere ?? OM du nu INTE vill visa mig vart hon bajsade så anser jag att du inte ska komma här och gapa...jag har ju INTE en bajspåse för att det är roligt sa jag. Då bara muttrade hon och gick vidare...utan att visa vart bajset låg. Så detta utspel av henne anser jag vara hemskt onödigt...eftersom hon uppenbarligen inte hade någon mening med detta mer än *att få gnälla lite*. Och där hunden nu sket är det halvmeterhögt gräs samt lite skog. Ingen går där för det finns ingen stig att gå på ändå.

Han stannade o väntade först för att se om jag skulle plocka upp något... tydligen har han aldrig sett en tik kissa innan.... Jag tyckte att han skulle gå fram o kolla men det vägrade han... "Jag ska anmäla dig din subba för att du inte plockar upp efter dig" skrek han bara... gör det då svarade jag, jag har inte skitit!!!

Jag har börjat köra mer och mer med att plocka upp skiten med ett blad(större storlek), eftersom lillskruttens högar är mindre än en katts... Det känns mer miljövänligt. Har man inte ngn bra buske eller träd med blad, så brukar jag gräva ner det, eller putta in det under en buske, så det inte finns risk för tramp i det... :smirk:

Det är det värsta med att ha hund, alla hundägare blir dragna över samma kam trots att de flesta är ordentliga och plockar upp efter hundarna.
Förmodligen är det som du sa, han har nog aldrig sett en tik kissa förut utan vet bara att när hundar kissar så lyfter de på benet!

Erbjud honom att känna efter om någon av högarna är varm nästa gång och tala om att om han hittar en varm hög så skall du gladeligen plocka upp den.... ;)

Haha det har jag i princip gjort :) Blev oskyldigt anklagad för att ha lämnat en hög då hanhunden satt och kissade..

Jag bad honom titta om han kunde se någon "ånga" eftersom det var mitt i vintern och högen var fastfrusen :)

Han bad om ursäkt och jag plockade ändå upp högen ..

Liknande trådar

G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och...
2
Svar
23
· Visningar
2 369
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv