Oskodda ridbyxor med hög midja

Medryttarinna

Trådstartare
Jag vill ha era bästa tips om oskodda ridbyxor med hög midja, relativt bred linning.
Storleksmässigt ligger jag på 38-40, åt kurvigare hållet, så supersmala ben brukar inte passa.
Tackar på förhand för era tips :-)!

Sv: Oskodda ridbyxor med hög midja

Jag har flera av h**ks billiga ridbyxor i bomull och dom älskar jag :)

Dom har ganska hög midja, passar de med lite mera kurvor och är ganska stora vid ankeln. Det är inga smala ben heller.

Dessutom så håller dom förvånansvärt bra! Ett par har jag haft i 4 år och de är inte sönder än och ser fortfarande ganska fräscha ut :)

Cavallo har/ har haft en sån modell:) Jag har ett par som är ca 7 år gammla och mycket välanvända men dom ser fortfarande nya ut :laugh: Rekomenderas!!

Jag gillar också både hööks billiga och cavallos, som ju är dyrare. Hööksmodellen jag tänker på heter CRW Classic tror jag, men jag har även några andra därifrån som stämmer in på dina önskemål, som jag inte minns namnet på.

Och Cavallo minns jag tyvärr inte namnet på, och jag vet inte var de är just nu :o Återkommer om jag hittar dem om ingen annan svarat!

Jag är väldigt nöjd med Pikeurs ridbyxor. Har flera par av samma modell som jag nu förståss inte kommer ihåg namnet på. Det enda som jag inte är riktigt nöjd med är att jag tycker de är något för korta i benen.

Jag gillar också både hööks billiga och cavallos, som ju är dyrare. Hööksmodellen jag tänker på heter CRW Classic tror jag, men jag har även några andra därifrån som stämmer in på dina önskemål, som jag inte minns namnet på.

Och Cavallo minns jag tyvärr inte namnet på, och jag vet inte var de är just nu :o Återkommer om jag hittar dem om ingen annan svarat!

Jag har också CRW's från H**ks, jag är också rätt kurvig och jag tycker att det är kanonsköna! Lagom höga (de hamnar inte mitt på magen utan över, eller hur man ska förklara), lite vidare längst ner i benen (egentligen lite för vida tycker jag, men jag har ganska smala vrister...) och ett helt okej pris! Enda riktigt negativa är att de är lite korta i benen, jag är bara 1.66 och har storlek 40 på mina och ändå når de inte så långt ner som iaf jag vill. Fast det tycker jag är ganska vanligt med de flesta ridbyxor, att de överlag görs för korta i benen....

Senast ändrad:

Jag tycker CRW´s byxor är kanon,finns hos Hööks bland annat. Köpte ett par i veckan på deras rea för 250 kronor i storlek 38 som jag inte ens behövde prova och dom satt som gjutet,och jag är av den kurvigare typen,iaf runt låren. Dom är höga i midjan o bred linning,dom var oskodda,så dom är kanon,CRW är bra grejer överhuvudtaget,har andra kläder från de märket.

Hej!
Pikeur Celina är identiska med Candela men knäskodda. Har en rejäl hög linning med tre knappar på höjden. Har Candelan och är supernöjd!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 833
Senast: Squie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 482
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka