norpan
Trådstartare
varför dras alla manodepressiva ambivalenta idioter till hästvärlden?? har just flyttat hästen till en jag trodde var "seriös hästgård" med bra utedrifter där min bebis ska trivas, trodde jag. var där en månad innan jag flyttade dit, allt verkade kanon. förhörde mig om tillgång till stall vid sadling o dusch osv. induviduell foderstat med uppbundna hästar, tillgång till ridhus o bana, utrymme i stallet för all utrustnig osv.. vi skrev kontrakt för lösdrift i stora drag, de muntliga detaljerna tog man för givet skulle gälla. men icke! en vecka senare fick man tillsägelse att man inte hade tillgång till varken stallet (förutom akut veterinär vård), våra saker fick vi bara ha i utedriften, hästarna fodras med 2 kilo havre om dagen(min häst ska inte ha havre) utan uppbindning, annars får vi komma ut o fodra själva! varken ridbanan eller ridhuset är tillgängligt och hästarna går fortfarande i sommarhagen med lite bete kvar utan större näring och inget skydd i form av träd eller buskage..har sagt till om att jag vill att hästen ska ha tillgång till ligghallen och grovfoder nu när det regnar o börjar bli kallt, o svaret blev att dom klarar sig, ingen har ju blivit snorig än! de får ingen hö än, o staketet runt lösdriften är inte klar, så vi kan inte flytta dem än...har ringt o knackat på hennes dörr, men hon varken svarar eller öppnar! det står ju kontraktet att det ska vara lösdrift (vilket innebär tillgång till ligghall antar jag) så där har jag iaf något att hota med. vart kan man kolla lagar för djurskydd? har ni varit med om något liknande?... o vad faan gör man med dessa oseriösa hästägare???