Osäker av hästhantering.

S

Sandrabenji99

Hej!
Jag går på ridskola, Junior grupp dettta är första gången jag går på
ridskola. Bara ridit privat förut.

Jag är osäker på när jag ska rykta,sadla och tränsa ponnyn/hästen.
jag kan ju borsta men när jag ska kratsa hovarna blir jag osäker.
Specielt bak hovarna men det gäller även fram. För då om den rycker till eller om den försöker ta ner hoven blir jag osäker och börjar tänka på om den sparkar mig eller not.

Sen när jag sadlar tror jag att den sitter fel eller att när jag ska sadla brukar jag inte våga eftersom jag inte tror att jag kommer klara det fast jag vet hur man gör. Hur kan jag göra så jag vågar mera ??:confused: :confused::bump:
 
Sv: Osäker av hästhantering.

Jag är lite som du fast bara när det gäller lite större hästar, jag har skapat en tråd om samma sak du kan ju gå in och kolla på min tråd om vad jag har fått för tips :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 977
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp