Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elmos häst är e Don PrimeroSåg att Faerie Dianimo Don Primero till farfar, har kommentatorerna nämnt det? Tycker det är roligt för att han har stått i Sverige.
Tim Lips är ganska kort...Förutom Michael Jung, så imponerade Tim Lips på hans välhoppande skimmel på mig. Trots att ryttaren är lång som en flaggstång satt han still i balans och red en klockren rytmisk runda (båda gångerna!!)
Nu är det tillbaka hos mig. Kanske nåt tillfälligt fel? Ser du det @fio ?
skrev i fel tråd så frågar här också
Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?
Nä jag tänkte väl det. Tim Lips är bara 1.68 så du måste tänka på någon annan?
Jag tror att Micha Jung tävlar svårklass i hoppning och Ingrid Klimke svårklass i dressyr - men på mästerskapsnivå - tveksamt
Ingrid Klimke rider Grand Prix på CDI4*-nivå och slutade sjua efter Jan Brink och Briar i Världscupfinalen i dressyr 2002. Hon tog även fram Damon Hill..Jag tror att Micha Jung tävlar svårklass i hoppning och Ingrid Klimke svårklass i dressyr - men på mästerskapsnivå - tveksamt
skrev i fel tråd så frågar här också
Finns det duktiga terrängryttare som också tävlar hoppning eller dressyr på hög nivå? Eller tvärtom för den delen, en i toppen av dressyr/hoppning som också tävlar terräng på hög nivå? Finns det någon som skulle kunna tävla 2 grenar inom ett mästerskap?
Peder Fredricson har ridit OS i fälttävlan och i hoppning.
OS blev som väntat och det var en ohyggligt svår bana med en massa konstiga vinklar m.m.,
där hinderdomarna fick huvudbry.
Pippa & Fox-Pitt fick ju utbrytningar på den svåra banan och svenskarna gjorde väl vad de kunde och var inte bättre än de var helt enkelt.
Att Herta inte skulle gå igenom efter terrängen var bara väntat, tyvärr då hon har haft problem i flera år.
Jag hade långtgående kontaker med OS-organisationen om att komma dit som hinderdomare/Volontär men de ställde enbart upp med inträdet samt mat/vatten och inget boende eller flygresa dit (förståeligt...) så det hade blivit lite väl dyrt att vara med.
Oh well........spännande var det att följa terrängen med en del rejäla fall i början.