OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

LadyCovergirl

Trådstartare
Niyama hintade väldigt subtilt ( :angel: ) och jag tar på mig uppdraget.

På fredag inleds något av det mest fantastiska som finns, de olympiska spelen. Det är de 22:a vinterspelen och de går av stapeln i Sotji, Ryssland, 7-23 februari.
Åttioåtta länder kommer delta och det räknas med att fler än 2 500 aktiva kommer tävla. Det blir totalt 98 tävlingar i sju sporter och 15 discipliner.

Här kan vi tippa, önska, njuta, älska och sörja. (Helst inget sörjande för det är så tråkigt!)

TV-schema finner ni här.

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Det gör jag också! Hade egentligen tänkt titta på allt tillsammans med min goda vän Sebastian men hans flickvän tyckte tydligen inte att det var en god idé att han flyttade hit i två veckor. Jag erbjöd mig att flytta dit i två veckor men det hjälpte tydligen inte :p Vi får försöka styra upp lite soffhäng under höjdpunkterna istället.

Gällande höjdpunkter så kommer jag framförallt fokusera på längdskidor, skidskytte, hockey, alpint och ishockey. Curling kommer säkert också bli en bra aktivitet, särskilt om de svenska lagen spelar bra :)

Tjoho! :bump: Ska försöka kolla en del, framför allt längdskidor, skidskytte och alpint.

Niyama hintade väldigt subtilt ( :angel: ) och jag tar på mig uppdraget.

På fredag inleds något av det mest fantastiska som finns, de olympiska spelen. Det är de 22:a vinterspelen och de går av stapeln i Sotji, Ryssland, 7-23 februari.
Åttioåtta länder kommer delta och det räknas med att fler än 2 500 aktiva kommer tävla. Det blir totalt 98 tävlingar i sju sporter och 15 discipliner.

Här kan vi tippa, önska, njuta, älska och sörja. (Helst inget sörjande för det är så tråkigt!)

TV-schema finner ni här.

och i kategorin snyggast fartdräkt nominerar golit mexico

http://www.nbcolympics.com/news/mex...lohe-going-mariachi-olympic-prince-look-sochi

Ooo jag längtar! Synd att man inte är ledig så att det går att bänka sig framför tvn.
Ser speciellt fram emot längdskidor, skidskytte, de extrema alpingrenarna, puckelpist och konståkning :bump:

Åh.. jag ÄLSKAR OS! :D
Längtar tills det ska dra igång..
Ser mest fram emot konståkning, längdskidor och hockey!

:bump: Även om det är hockeyn som lockar mest, så misstänker jag att det kommer bli en hel del tittande i övrigt också.

Ska bli kul! Och extra kul att jag pluggar på distans så jag har möjlighet att se det mesta. :D

Skidor, både längd och alpint, slopestyle (som är ny OS-gren och där vi faktiskt har guldchans!) och hockey är väl det jag kommer fokusera på.

Åhh som jag har längtat!! Har haft nedräkning dom senaste veckorna.
Ser allra mest framemot skidskyttet:love: men även längd och alpina. Curling och hockey kommer jag nog mest följa när svenskarna börjar ta sig till final;)

Kl

Någon som har koll på tidsskillnaden? Förövrigt kommer jag nog kolla på det mesta. Utom ishockey som jag tycker är förbannat trist att kolla på. :p

Ska också försöka styra upp soffhäng men de få jag känner som är lika intresserade av vintersport som jag är.

Jobbiga tider, pluggar visserligen på distans men det passar bättre att slänga sig i soffan och kolla på kvällen. Vancouver-tid var bättre.

Ser mest fram emot längdskidor, det är det enda jag alltid följer oavsett mästerskap eller ej. Allt på skidor/bräda lär jag följa förutom backhoppning och nordisk kombination. Curling är väl det jag garanterat inte kommer se.

Tråd utbruten ur denna tråd. Sport här, politik där.

/moderatorn

Jag kommer titta så mycket som jag kan! Tyvärr i dessa tider har jag ett 8-17 jobb! Men på helgen och alla sammandrag ska jag försöka se på!

Brukar aldrig kolla på sport, men eftersom mitt schema är lite tomt nu framöver tänkte jag försöka ha lite koll på det som sänds på 3an. Det jag ser fram emot att se lite av är konståkning, bob och curling. Backhoppning kanske även smiter in, men jag brukar ha sådan ångest när jag kollar på det att jag bara brukar klara av två-tre hopp :o:D

(Hoppas föresten att det är lugnt att jag hoppar in från ungdom :))

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama