OS- Fälttävlan

Men vad har det med kandar och sporrar att göra?
Nu blir det OT men i Sverige går det ju att rida GP på tränsbett och utan sporrar, och det finns det vissa som gör. Men internationellt är det obligatoriskt, det är det jag inte förstår.
Ok jag uppfattade en jämförelse med fälttävlanshästarna i OSdressyren, då du skrev att det var kul att se att det gick att rida OS utan sporrar och kandar, du borde skrivit : kul att man får rida utan sporrar och kandar, om det var det du menade.
 
Nej sorry, tittade på telefonen först då såg det ut som en vanlig tripplebrush och det var det ju inte såg jag nu på datorn🤣 Är den täckt hela vägen tro?
1722143760666.png


Verkar finnas flera olika alternativ, trodde först detta var samma men ser ju lite annorlunda ut.
 
Men du kan inte jämföra fälttävlansdressyrens hästar med dressyrens- de är ju inte dressyrhästar och använder inte sin kropp som en GP häst ska göra, och ska inte göra det heller. Fälttävlansdressyren är ju mer som en vanlig tävling som man kan se , finns blandat och så ibland lite guldkorn som ser väldigt fina ut-på den nivån.
Menar du att dressyrprogrammen som rids på OS kräver kandar och sporrar för att få dressyrhästarna att jobba ”korrekt” dressyrmässigt?
 
Jag har superdåligt ljud idag, har volymen på TV:n inställt på 35, när jag kollar på Disney+ brukar jag ha 8…
 
Skulle de inte visa terräng på kanal fem nu?
Det stod så på min tv iaf. Är inte så intresserad av pingis, hade väl varit lite rimligare om det varit en svensk som spelat nu...

Vi får helt enkelt följa här i tråden om det händer nåt spännande 😊

Och fråga till ni som har lite koll, hur ser Sveriges chanser ut nu i fälttävlansklassen? Känns som att vi ligger lite långt bak efter dressyren, men terrängen kan ju vara rätt oförutsägbar också såklart och ändra ställningen snabbt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det svenska fälttävlanslaget – med Frida Andersén, Sofia Sjöborg och Louise Romeike – slutade sexa på OS i Paris i juli. Nu flyttas...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Så äntligen vet vi vilka som är nominerade i första vändan. Fem ryttare med sju hästar. Ludwig - Balham Mist, El Kazir SP Sara -...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
18 405
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Frida Anderséns är tillsammans med hästen Box Cayenne, utvald till ridsportförbundets talanggrupp för svensk fälttävlan. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp