OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Ja hur som helst älskar jag att det ser ut som att han inte har nåt alls i händerna.

Laura får bronset nu om inte Parzival goes nuts?

Tycker inte det känns okej att Laura kommer få en individuell medalj. Mistral är ju jättefin men oj så tung. Bättre idag än de andra dagarna men tycker nog DH skulle ha den medaljen.

Jaja det är ju en bedömningssport.

Det var Brentina jag mindes men tack!

Men hur tänker de två "damerna" på SVT, antingen knäpptyst eller tämligen överflödiga kommentarer.

" Ser ni hur hästarna skummar?" Eeeeehh näej det gör vi inte....

En annan fråga, var hittar man domarna, har letat på OS-sidan men hittar inte...de är ju hyfsat oense i vissa fall..

kl

:eek::eek: Mitt internet la av precis mitt i Hesters ritt! :crazy: Fick igång det nu till slut, hade seriöst ramlat ihop i en hög om jag missat de sista två...

Skall vi hoppas att Parzival goes bananas så att Damon Hill kan få en bronspeng?

Äsch, så länge som Adelindes stång inte är horisontell som den brukar så får vi låta bli att klaga.

Kl

O herre parzival ser ut som en jätte jätte häst, kan inte minnas jag upplevt han så stor innan ( fast han är stor)

Vad synd med Hester och Uthopia. Lite matt idag, men ändå mycket fin ridning.

Nu får vi se vad Adeline går för. Hittills ser det fint ut men han ser fortfarande väldigt stark ut.

KL

Jag fick precis en länk skickad till mig - på ett amerikanskt forum kan folk inte fatta hur nationalklenoden Ravel fick stryk av en portugis.

Hör ni det, bukevänner - att få 77% i en OS-final är numera att få stryk. :D

Det var det jag visste! Domare K är holländare.... allt blev plötsligt glasklart..... fortfarande lack över Totilas uppenbarligen.:D:D:D:D

Det var min tanke och matt och tröt. Känndes inte riktigt samspelta.
Men ökade traven :love:

Nog för att tex totilas ökade trav är riktigt pampig men detta var för mig en riktigt ÖKAD trav. Täckte massvis med mark men med otroligt svävmoment!
Aldrig sett hästen innan, synd den inte var i toppform idag.

Det är ju så han får sina tior! Skrämsel via storlek. :D

Nej skämt åsido, jag gillar Parzival (att han får gå i hagen, springer runt i hoppsadel på en galoppbana etc) men jag skulle aldrig i livet våga sätta mig på en sådan häst. Det ser ibland ut som att han vill springa iväg men inte för att han är rädd, utan för att han vill explodera.

Ja där har vi det! Typiskt!

Kan vi inte få ett gäng domare från typ Indien nästa gång? Det finns väl veterligen inget agg mellan Indiens ryttare och resten av världen?

Tycker det konstigaste med Parzival är att han lyfter bakbenen HÖGRE än frambenen. Det är därför jag inte gillar honom, ser inte fint ut för ögat, dessutom starkheten och gapigheten. Men jävlar vad skicklig Adelinde är som klarar av att rida honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka