OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Undrar om Lisen någon gång kommer kommentera varför Matrix inte hade luva på sig redan igår. Kanske hade det inte spelat någon roll, men med facit i hand tror jag Matrix framöver kommer ha luva på sig.:angel:

Lagfinalen börjar imorgon klockan 15.
Den individuella finalen som går i två omgångar är på onsdag. Första rundan kl 13 svensk tid och andra rundan klockan 15.55 enligt schemat.
Enligt Tidningen Ridsport så börjar dock sista individuella finalomgången på onsdag kl 15.45. 15.55 är hämtat från London-OS hemsida. Men det är dumt att chans så det är väl bäst att räkna med 15.45.

Matrix har aldrig någonsin reagerat så innan, har arbetat hos Fredricsons och har på så sätt lärt känna honom och har därför följt honom lite extra.

Om man ska resonera så som du gör borde ju alla hästar tävlas med luva - alltid! Och det känns ju lite overkill..

Något hände, det kan hända vilket ekipage som helst, och det är jäkligt lätt att vara efterklok..

Kl

Tack för bra rapportering hörrni! :bow: Att Tyskland är utslagna är ju rena rama skandalen! Det svenska laget verkar ju ha gjort bra ifrån sig, starkt jobbat av Lisen.

Är rätt nöjd att jag är ledig nästa vecka, här ska kollas ridsport :D:banana:

KL

Kom precis hem efter jobbet. Försökte kolla hur det gick ibland via OS-appen men den uppdaterades aldrig. :mad: Läste ikapp på Ridsport, det tog lite för lång tid för att få överblick här. ;) Verkar som att jag missade/klarade mig ifrån en riktig pers.

Imorgon slutar jag 15 och bör alltså kunna se hela finalen. :banana: Är helt ledig ons-tors så jag kan följa de individuella finalerna också. Vore ju vansinnigt fint om vår lilla, tråkiga lekstugesport kunde kamma hem några fina medaljer!

Presskonferens 17.00 (engelsk tid) enligt SvRF, oklart vilka som kallat till den men kan vi hoppas på saudiska dopingfall? ;)

Presskonferensen handlar om Tiffany Fosters häst som hade skadat sig på benet. Enligt FEI "hypersensibilitet" pga såret (ej fuffens) och enligt Kanadickerna ett "vanligt litet sår" som "hon kunde hoppat med utan problem".

Så, nu har jag läst i kapp allting, tack för superb upptadering om hur OS i hoppning har fungerat så här långt! :D

Verkligen skräll att Tyskland inte ens är med till finalen! och inte frankrike heller...
Fantastiska prestationer från svenskarna, vågar väl inte riktigt hoppas på medalj men åh så kul det hade varit!

Tur att man är ledig på onsdag så man hinner se individuella finalen i alla fall, förhoppnigsvis kan jag sluta tidigare i morgon också. Är det någon som vet om rundorna hittills finns att se någonstans? :)

YES!

Kan inte mycket om SWB nuförtiden (är arabfrälst) men måste säga att jag gillade uttrycket hos Allerdings förra rundan och det bekräftades idag. En väldigt trevlig häst.

Allerdings är inte swb, det är en tysk häst. Rätt komplicerad, mycket på omgivningen och lätt för att spänna sig, plus att han är jätteallergisk och måste stå med täcken och specialunderlag för att inte klia sönder sig. Så sett på det sättet är han kanske inget praktexemplar för halvblodsaveln, däremot håller jag med om att det är en snygg häst med mycket kapacitet!

kl

Måste fråga om någon här vet. Satt och tänkte på när jag såg Meredith hoppa att det var ett tag sedan man såg Checkmate. Är det någon som vet vart han har tagit vägen? om hon har kvar honom och så? Har bara sett Bella Donna de senaste gångerna jag sett henne tävla. Trodde att man skulle få se mer av Checkmate efter Shutterfly's "pension" men BD verkar ha gått om och blivit första häst? Är inte så jätteinsatt så vore roligt att veta om någon här är uppdaterad ang. dem?:):bump:

TV3, TV6, TV8, TV10 (& en del betalkanaler)

TV 3, TV 8 och TV 10 är också betalkanaler. TV6 är bara fri i marknätet så sitter man med satellitabonnemang från Canal Digital krävs en vanlig antenn för TV 6.
Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor, Viasat Hockey och Viasat Golf är de övriga kanalerna. (Samt tre HD-kanaler varav två tycks vara speglingar och den tredje är en Premier League-kanal.)

Kl*

Någon som vet om hela hoppningen kommer gå att se på svtplay, ser bara svenskarnas ritter?

Allerdings är inte swb, det är en tysk häst. Rätt komplicerad, mycket på omgivningen och lätt för att spänna sig, plus att han är jätteallergisk och måste stå med täcken och specialunderlag för att inte klia sönder sig. Så sett på det sättet är han kanske inget praktexemplar för halvblodsaveln, däremot håller jag med om att det är en snygg häst med mycket kapacitet!

Se där, det visar bara hur dålig koll jag har ;) tråkigt att han har sådana problem men som sagt, han har verkligen trevlig uppsyn.

lånar sista...

är det alltså IDAG kl. 15 som finalen är? när jag kollade svt play så står det inget om ridsport alls där nämligen idag :confused:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 241
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka