J
julius
Är det någon som provat Hilton Seaweed & rosehips till sin häst? Eller några andra örtblandningar? Syntes det någon skillnad på hovarna eller hästen efter ett tag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förespråkare av naturliga mineraler brukar hävda att hästen bara tar upp det den behöver ur dem, till skillnad från "grusmineraler", men hur vetenskapligt belagt det är ställer jag mig tveksam till.
Problemet tycker jag snarare är inställningen "allt som är naturligt är ofarligt", för så är det ju inte alls. Man måste veta vad man behandlar mot och varför, oavsett val av "läkemedel". Likaså är det viktigt att tänka på att flera/vissa örtpreparat interagerar med vanlig medicin och kan ställa till det rejält för hästen.
Däremot är väl inte hästar bra på att skilja ut vad som är nyttigt eller ej? De lär sig tydligen inte att undvika sådant som de far illa av som flera andra djurarter gör.
Älgörten äter inte mina heller när dom växer fritt, men plockar jag och lägger in i boxen smaskar dom i sig mer än gärna