Örter mot "stoighet"!

P

pion

Jag vet att det ska finnas olika örter som sägs ha inverkan på vissa sto och deras tjuriga "stoighet". Är det någon som kan ge tips om vilka, vad de har för inverkan och var man kan köpa dem?

Sv: Örter mot "stoighet"!

Munkpeppar. Sök pa ordet, det finns flera tradar.

Ok, det ska jag göra. Tack för hjälpen! :)

Jag har nu läst lite i olika trådar om örter för "stoighet". Där stod bla att man inte ska ge dessa örter om man har planer på att betäcka.Är det bara om man har tänkt att betäcka inom den närmaste framtiden eller är det över huvud taget? Hur långt innan en ev betäckning bör man då sluta med dessa örter?

Ett halvblod i stallet var hemsk när hon brunstade. Vi gav henne örter från ett företag som heter Dodson & Horrell. Har för mig det hette Stroppy Mare eller nåt liknande. Finns hos vissa återförsäljare, kolla runt lite. Jag tror det hjälpte, men riktigt rolig var hon ju aldrig...

Visserligen ingen ört men dock... Vi ger magnesium som fodertillskott till vårt "stoiga" sto och vi har fått en helt annan häst.

/FiaLotta

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 539
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
421
Mat Tänkte ge mig på att testa nävgröt, Mårbackakaka, osv och behöver då skrädmjöl. Lokala Willys har ett stort antal olika mjölsorter, men...
Svar
12
· Visningar
1 050
Senast: Lenita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama