Orosanmälan Fråga om Sanitär olägenheti hem där barn befinner sig etcetera

Jag hade inte gjort det för då hade jag inte kollat upp henne. Domslutet fick mig att ta steget. Det kändes obehagligt att ha barn i sanitär olägenhet.

Det är inte en ”hämndgrej” jag tänker på barnen
Jag vill hellre vara ”safe than sorry”
Fast du lär väl ha sett barnen i sommarkläder vintertid osv ändå? Även om du inte läst domslutet om bostaden. Hade du inte anmält det då?

Fast du lär väl ha sett barnen i sommarkläder vintertid osv ändå? Även om du inte läst domslutet om bostaden. Hade du inte anmält det då?
Det är väl egentligen @Sanna25 fråga att svara på. Men jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att ett sådant domslut, eller något helt annat, är droppen (eller floden) som får glaset att rinna över. Ofta är det ju inte helt svart eller vitt utan man kanske funderar lite fram och tillbaka...

Nu kanske du inte delar alla detaljer i ärendet.
Men rent generellt så tycker jag inte man kan dra slutsatser om att en lägenhet varit en sanitär olägenhet att bo bara för att saneringskostnader blivit höga.

Det kan ju t.ex. handla om att man varit tvungen att bryta upp golv för att komma åt katturin som runnit ner i bjälklag. Och kanske behövt ta bort köksskåp beroende på var det är beläget och som en konsekvens av det sätta in ny köksinredning.
Fullt möjligt att det rinner bort många kronor i arbetstid och material utan att det nödvändigt behöver vara en jättestor olägenhet att bo där. Likaså fullt möjligt att skadan är över gränsen för vad som är acceptabelt skick att återlämna lägenheten i, utan att det är något som är skadligt att bo i.
Just katturin är har väl tendens att dels vara svårstädat och dels falla utanför normalt slitage.

Det är möjligt att du har mer information som gör att du sammantaget har en oro för barnen.
Men jag tycker det är onödigt att framställa kostnaden för saneringen, liksom det faktum att tvisten om den avgjorts hos TR, som om de faktorerna i sig vore tecken på en dålig hemmiljö för barnen. Det får du i så fall grunda på information om att den faktiska boendemiljön för de som levt i lägenheten varit undermålig, eller tecken på bristande föräldraomsorg i övrigt.
Det kan inte ha varit billigt att laga vattenläckan vi hade... De fick bila upp och gjuta nytt golv + lägga ny matta i både kök och hall hos oss en gång.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka