Öronskabb?

P

puckoo

Kan hästar ha öronskabb? Hur behandlar man det isåfall & hur vet man att det är det? Om det nu inte är öronskabb min häst har, det kanske bara är smutsigt ändå, hur ska man göra rent på bästa sett? Ge mig gärna lite tips....:)

Sv: Öronskabb?

är det inte bara insektsbett då? jag smörjer med 4ess nästan varje dag och det funkar för oss

nej det tror jag inte, alltså det är i öronen. Det ser nästan ut som öronskabb som hundar brukar ha... :/

Det är bara vanlig örongegga. Fuktad mirakeltrasa på fingret är bra, men håll inte på och pilla i onödan, oftast så sätter det bara igång produktion av mer.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: AbCdE
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 627
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31