C
Cillavan
Har en kattunge, hane, på 4 månader som har öronskabb. En bekant tittade på honom och konstaterade det, och rådde mig att rengöra dem ett par gånger om dagen med bomull och tops. Det har jag gjort nu, och det är mycket bättre (han var väldigt brunsvart och äcklig). Jag petar så långt ned som jag vågar (ganska långt) och han tolererar det. Räcker detta eller måste man behandla med något medel? Finns det receptfritt? Även min andra katt verkar ha fått lite i ena örat så jag har rengjort henne också. Kan det fortsätta smitta även då allt verkar vara borta?
Tar också gärna emot tips på hur jag ska få bort tovor i min andra katts päls. Långhårig, vet ej vad det kan vara för ras/er och när jag fick henne så var hon full med tovor. Hon är sju år steriliserad utekatt, och är inte förtjust i att bli klippt i pälsen som jag försöker nu. Det är jättesvårt att få bort tovorna då de är väldigt stora, sitter i ullhåren och nära huden. Måste man raka bort dem?
Tar också gärna emot tips på hur jag ska få bort tovor i min andra katts päls. Långhårig, vet ej vad det kan vara för ras/er och när jag fick henne så var hon full med tovor. Hon är sju år steriliserad utekatt, och är inte förtjust i att bli klippt i pälsen som jag försöker nu. Det är jättesvårt att få bort tovorna då de är väldigt stora, sitter i ullhåren och nära huden. Måste man raka bort dem?