Öronskabb, kan det ge små utslag på kroppen?

T

trip

Igår var vår ena katt iväg och blev kastrerad och där upptäcktes det att hon hade öronskabb.
Vi blev lite lättade över detta för det förklarar antagligen varför vår hund har börjat klia sig mer och mer i öronhöjd. Hunden ska in och kollas imorgon.
(För drygt ett år sen fick vi ta bort vår gamla hund som hade dragits med svåra hudallergier i många år så vi blev lite rädda över kliande.)
Tillbaka till katt nu då...
Vi fick behandling till den kastrerade katten och hennes bror, men när jag riktigt ordentligt börjar gå igenom hankatten här hemma så upptäcker jag några små hudknutor (tänk er typ som små muggknutor på häst) som jag "kliade" bort, den ena vätskade lite och jag tvättade den med vatten.
De sitter på kroppen på honom.
Kan dessa också ha kommit från öronskabben, eller är det något annat?
Mest om det är vanligt att det påverkar huden (mer än öronen), eller om vi bör ta med honom imorgon när vi ska in med hunden till kliniken.

Veterinären var ju rätt så övertygad om att de fått öronskabben med sig ifrån mamman. Katterna är fem månader gamla.

Någon med erfarenhet från öronskabb?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama