Öronluva?

Sv: Öronluva?

nä det får man inte.. Tror ja inte iaf..=) men eftersom att man inte får ha andra utsmyckningar så antar jag att man inte får ha förunluva heller.

varför får man inte det? Det hade verkligen hjälp min häst på sommaren att sluta att ruska på huvudet när hon får flugor in i öronen iaf. :)

--------------------------
Star quality all over my name

tycker att man borde få göra det om det är varmt och mycket flugor.. det kanske godkänns senare..

Ja det är fkt lite orättvist tycker jag att man får ha de i hoppningen och inte på dressyren :(

----------------------
Star quality all over my name

Jo, det tycker jag också. Undrade, för min pålle är så himla känslig mot flugor i öronen. Han har ett helvete på sommaren, och då är det ju skönt för honom att få en paus tack vare öronskydd, men så får man inte ha det på tävling. :(

ja.. fast det är ju mycket som man får ha i hoppning men inte i dressyr.. typ benskydd, spö, utsmyckningar på träns o sånt.. :crazy:

Jaa jag vet och de är för jävligt egentligen!! :mad:

Men de finns inget man kan göra åt det anatar jag..

Men solvira vet du vad jag brukar göra..jag rider fram med öronluva på dressyren sen innan jag ska in tar jag av den och de hjälper lite för min pålle hinner inte bli lika irreterad så fort som annars :cool:

---------------------------

star quality all over my name

Tydligen får man ha det även internationellt.
På en av bilderna från ponny-EM så har en av medaljörerna i dressyr öronluva.
Fånigt att man inte får ha det i sverige. :mad:

Solvira..var så god ! :D :D

Lady_D skrev:
Tydligen får man ha det även internationellt.
På en av bilderna från ponny-EM så har en av medaljörerna i dressyr öronluva.
Fånigt att man inte får ha det i sverige. :mad:

Ja men de är så typiskt svenskt också! :angel:

-----------------------

Du får inte ha flugluva på framridningen heller. TR säger att all utrustning som inte är nämnd är förbjuden och leder till diskvalificering, och flugluva står det inget om, alltså är den förbjuden. Råkar du på en nitisk överdomare så blir du diskad.

Konstigt för jag har inte ens livit tillsagd på säkert mer än 40starter med det,det är ingen som ens har anmärkt ngt. :)

-------------------

star quality all over my nmae

Varför inte?

------------------------------------

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: MJLee
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama