Öroninflammation, eller vad? hjälp!!

N

Nozer

Såg på min älskade hankisse nyligen att ena örat ser ut som en golfboll, dvs helt uppsvullet *orolig*

Vad kan detta bero på?

När man tänker på det han våran andra katt, en hona haft små "sår" där håret trillat av henne under de senaste veckorna, kan det vara ngn infektion eller skabb som är smittsamt, och hur gör man isf? Vetrinären eller behandla hemma med ngn salva?

Tacksam för svar snabbast.

/Tobbe

Kan det vara blodöra? Ibland när de kliar sig mycket pga skabb eller något har de sönder kärl i örat, som fylls med blod och sväller upp... jag skulle ta båda missarna till vet. Honan kan ju ha smittat honom med något.

Jag skulle inte tveka. In med kissar till veterinär.
Enklaste sättet att få svar på vad det är. Då kan de ta prover.
Lycka till!

Var till vetrinären i fredas med alla 3, behövdes ingen stereo i bilen när alla satt i baksätet kan ja lova =)

Visade sig att det var öronskabb, kröp tydligen rejält i öronen på dom alla 3 =(
Men lite droppar o dom kliar sig inte nu efter ett par dagar iaf, så det verkar ha hjälpt.

Betr hanen med uppsvullet öra var det "blodöra", och vet tyckte det var lite väl stort för att låta det självläka så jag/vi ska in med honom imorrgon för att få det ordningfixxat.

/Tobbe

Bra!!! Att du kom iväg så kissarna fick hjälp!
Man lider med dem, men ibland måste man tyvärr åka :(

Hoppas det går bra med dem nu!!!

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10