Öronbesvär?

S

Suuz

Ja, jag är den ultimata hönsmamman! Men min gammeltik har börjat klia ena örat, och det är lite rött... Och hon sover mer än vanligt. Ingen feber.

Känns halvdumt att ringa till veterinären för något så litet (samtidigt som hon hatar veterinärbesök), men hur yttrar sig öronsjukdomar? Kan hundar öht få öroninflammation? :confused:

Sv: Öronbesvär?

Ja, jag är den ultimata hönsmamman! Men min gammeltik har börjat klia ena örat, och det är lite rött... Och hon sover mer än vanligt. Ingen feber.

Känns halvdumt att ringa till veterinären för något så litet (samtidigt som hon hatar veterinärbesök), men hur yttrar sig öronsjukdomar? Kan hundar öht få öroninflammation? :confused:

Ja hundar kan få öroninflammation!!! tycker absolut du ska ringa vet. för att kolla upp det!!

Min hund får öroninflammation el nån form av infektion varje höst, känns det som iaf!

Ytterörat blir rött o fnasigt för att han har kliat o sen blir det massa äckligt gojs o klet inne i örat.

Jag ringer vet och får örondroppar mot detta.

Kli och ont i öronen är smärtsamt för de små liven...

Min tik hade öron inflamma tion när hon va liten.
Det började med att hon kliade sig med baktassen.
Skakade på huvudet ofta.
Hon blev rejält geggig i det örat hon hade ont i. Inte svart som skabb . Utan lite gulbrunt.
Gick med huvudet på sned. Fick feber

En av mina hundar har haft öroninflammation ett gäng ggr,
senast var man tvungen att spola hans öron. Sedan fick
han antibiotikadroppar.

Lukta i örat!
Åtminstond känner jag stor skilnad på doften i ett friskt öra och ett med infekt.
Verkar det inte vara mycket, prova att torka ur med en bomulstuss med ljumet vatten.
Det finns också öronrens att köpa på apotek.

Hjälper inte detta eller det blir mer, ring vet och få droppar!

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassina
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 508
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 831
Hundhälsa Hönsmamman som kommer ligga vaken hela natten. Har haft mycket otur med hundarna dom senaste månaderna, har det inte vart det ena så...
Svar
6
· Visningar
1 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka