Orolig? Gallor?

K

Kryptonit

Jag märkte för tre dagar sen att min ponny hade svullnader (typ bulor) på båda benen alltså på insidan. Han har känts ovillig och vill helst gå på gräskanterna (där dt är mjukare). Tog ut vet för han skulle ut till en i stallet. Han sa att han inte var halt. Och han sa att han tke att han inte var svullen lr så! Men kom på att dt kan kanske vara gallor. Ngn som kan berätta mer om gallor och kan ge mig tips. vad ni hade gjort?Finns dt några bra sidor på nätet om gallor ( o andra sjukdomar på häst)?

Jag börjar tro att dt är dubbelsidig gallor men kanske har fel :confused:

Sv: Orolig? Gallor?

Det låter ju som gallor.
Sök här på buke så får du upp en massa om detta.
Har själv en tråd om det, gå in på min sida.....

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 511
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 915
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 227
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka