Orolig för allt!

Cilla89a

Trådstartare
Alltså, jag håller på att analysera sönder hela min existens!
Jag är gravid med första barnet, är i vecka 5+2 idag. Jag trodde aldrig jag skulle noja mig så som jag gör, men det är ta mig fan helt sanslöst!
Jag är nu helt hyper, då jag 1 gång i veckan städar badrummet med klorin och sedan moppar golvytorna i huset med klorin (slutat med det sedan förra veckan), då jag tror att ”ångorna” gör att fostet blir skadat. Framförallt då det skett en gång för några veckorsedan att jag skurade golvet med klorin och Ajax alleengöring (för att dölja klorinlukten, men den blandningen luktade än värre än bara klorin) Har klart googlat (why?) på klorin och gravid och tydligen kan det bildas klorgas om man blandar klorin med rengöringsmedel?! Nu tror jag typ att jag kommer få ett missbildat barn!

Igår, städade vi logen hemma, skulle elda gammalt hö, och jäklar vad det dammade och rök när vi eldade. Jag gick därifrån, men ältar ändå nu att jag dragit i mig massa mögelsporer och annat giftigt som skadar fostret.

Och inte tala om att vi har egen brunn!
Har bott på gården i 11 år, och gjorde vattenprov då, vilket var bra, förutom att mindre barn inte skulle dricka vattnet.
Men sedan dess har inte något vattenprov gjorts, men nu har jag fått för mig att det säkert blivit otjänligt, och att jag har hela kroppen full med bly, arsenik och skit som skadar fostret! (Har idag beställt hem ett paket för att kunna göra nytt vattenprov)

Alltså är jag helt överdriven, eller är detta rimligt och något jag bör vara orolig över?! Hur mycket påverkas ett foster av yttre faktorer?
Jag är av nån anledning väldigt rädd att få ett missbildat, hjärnskadat eller på annat sätt ett handikappat barn. Låter kanske egoistiskt, men jag är faktiskt det! Även om de allra flesta barnen trotts allt är friska så är jag ändå orolig att det skulle bli något fel på mitt barn..

Säger som dom andra, försök att få någon att prata med! :) Måste vara jobbigt för dig att oroa dig så mycket. :heart

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka