Orolig!! Färg på fostervatten???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 5 860
Sv: Orolig!! Färg på fostervatten???

Hur går det hos deg da, saris? Har hon født?

hej!
Här är allt bara lignt. Hon går i hagen och äter. Hon har slutat gå och skvätta iallafall.Men det skvätter mjölk så fort hon rör på sig. Det kan ju inte va långt kvar nu. Hon är på 338 dygn nu. Jag hoppas verkligen på att det kommer snart och att det inte är nåt fel!
Många grattis Picea till ditt lilla föl. härligt att höra att allt gick bra, och våra ston verkar ju ha betett sig lika dant så jag kanske också får föl snart!!!

Jeg bare måste: Lykke, lykke, lykke! Jeg har et føll jeg skal hitta namn til og ikke et føll jeg skal begrave! :banana: :banana: :banana:

Og her er han, med øron som lever sitt eget liv. Og allerede så sosial at å ta bilde av hele kroppen inne i boksen ikke er mulig. :love:

baby.jpg

:love: Vacker,vacker,vacker!!!
Väntar själv på sto som gått 351 dygn.

Akribori - Michelangelo - Zuidhorn

Mine førsteval falt bort da jeg skulle velge hingst, ettersom ingen av dem jeg egentlig hadde tenkt å bruke hadde mer enn sådær drektighetsprosent. Jeg ville være være så sikker som møjlig på at hvis stoet ikke ble drektig, så skyldtes det hennes skader og ikke hingsten. Men ingen fare, hun tok seg på første inseminering slik hun alltid har gjort.

Ida strax efter 10 föddes här ett litet hingst föl. Allt gick bra och väldigt fort. Han är stark och pigg och letar febrilt efter sin mammas mjölk. Fattar int ehur man får upp bilderna här, skulle behöva lite hjälp m,ed det! . Kram på er

Senast ändrad av en moderator:

Topaasch i Sverige, ellers et par danske.

Det svaret ble kanskje litt misvisende. Mitt sto ble inseminert 14. juni, og på det tidspunktet var damen på Tullstorp ærlig da jeg berettade om mitt sto, og sa at han ikke hadde hadde veldig god drektighet så langt. Jeg aner ikke hvordan det ble i slutenden, det kan jo ha rettet opp seg i sesongen. Best å tillegge dette så jeg ikke spreder usanne rykten...

Nu har jag äntligen fått föl. Det blev en brun liten hingstunge. Allt gick väldigt bra och snabbt. Både mamma och föl är pigga och glada och har redan idag varit ut i hagen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 617
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka