Sv: Ormar!!

slänger väl upp dom vanliga, inte alla

vinkelnos boa
Candoia Paulsoni tasmai
P1010005.jpg

Mjölsnok "anery"
Lampropeltis triangulum Hondurensis
mjlk.jpg

Majsorm "albino"
Panterophis guttatus guttatus
4om.jpg

Shit, vad fina allihopa var! Hur svårt är det att ta hand om en majsorm. De ska ju ha termometrar, värmekablar, värmelampor, värmemattor och gud vet vad allt de ska ha...Tycker att det verkar jätte - komplicerat att ha en majsorm :crazy: Kan ni inte ge mig en lista på de saker man behöver? Gärna PM, så att inte tråden förstörs :D

Här kommer några av mina gammla djur som jag nu sålt pga. av en olycka. det är med stor sorg man sålde dom. Men har börjat med nya ogftiga snokar från nordamerika o mexico.

AtroxAz.jpg

Västlig diamantskallerorm

DSC02061.jpg

Skogs skallerorm

DSC01681.jpg

Klipp skallerorm

DSC01488.jpg

Östlig diamantskallerorm

DSC01503.jpg

Östlig diamantskallerorm

DSC01394.jpg

mexikansk västkust skallerorm

Åh fy, vad är det den näst sista har i munnen? Det ser ut att vara något större än en råtta, eller?

Ormar är häftiga, men skallerormar?! Jag ryser! :D

:love: Vilka vackra djur!

Jag önskar att jag någon kom får tiden, utrymmet, pengarna och framförallt kunskapen för att kunna hålla på med giftormar.

Edit: Får man fråga vad det var som gjorde att du bytte till icke giftiga?

Jag vart biten av den Västliga diamantskallerormen på bilden o fick en allergi chock o höll på o dö pga av den. Kan skratta mig lycklig att jag sitter här i dag.

Eftersom jag är allergisk så klarar jag nog inte ett bett till så därför vågar jag inte chansa o ha dom kvar.

Okej, det låter som ett klokt beslut. Det är otäckt vad lite gift det krävs för att kunna döda något så pass stort som en människa.
Av vad jag sett och hört kan det gå både fort och mycket illa, och hur många sjukhus i Sverige har koll på exotiska ormars gift och dess verkan? Antar att du själv hade serum, men har öht svenska sjukhus det hemma?

Många frågor av ren nyfikenhet, jag har aldrig träffat någon privatperson (läs: utanför djurparker) med giftormar och är som sagt väldigt fascinerad av dem.

Nej jag hade inge serum det finns på ett apotek i Sthlm som heter vom Scheelé. Serumet var det ingen panik med det var mycket värre med min allergi chock. 20min efter bettet hamna jag i resperator.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: Cattis_E
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: Myrten
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat