B

Boribaby

Någon som har ormar förutom jag? :D

Själv har jag tre majsormar, Candy, Caramell och Calypso. :)

17720938.jpg

Caramell och Calypso är syskon och små bebisar (ganska nyinköpta, äter inte ens själva ännu...)

17835594.jpg

Och så min vackra Candy! :D:love: Hon är inte full vuxen hon heller..

17835595.jpg

Syskon kärlek! :love:

Ha det bra!

Sv: Ormar! :D

Jättesöta!:love::love::love:en dag ska jag minsann ha orm, underbara!:bump::banana::bump:

Caramell:love::love:, hur underbart vacker var inte den lilla godingen då?

Har inga ormar och kommer inte skaffa några då min sambo är fruktansvärt ormrädd, men önskar hett att den rädslan går över!

Jag har också en majsorm, Paloma men hon kallas Snaky :) Hon är 4-5 år gammal och runt 125 cm lång.

heh! min pappa är ormrädd.. x.x Det är faktiskt bara jag och mamam som gillar ormar i familjen. men men..

Hoppas ormrädslan försvinner! :D

Även om jag har ormar så tycker jag att boornas huvud form är liiiiite läbbig.... :o

ELLER PYTONORNAS, ? xD

Har haft 2 boa å 1 tiger pyton å jag tycker vår pytonorm sir väss va vacker :) Men har tyvärr inte dom kvar dom flyttade med mitt ex...

*sparkar liv i gammal tråd* :D Jag har lite frågor som jag tänkte nån kunde svara på. Provade ett reptilforum men alla var visst 14 år och lite otrevlig stämning mot alla som inte visste allt..

Jag råkade bli med majsorm för en vecka sen. (Ingen ville haaaa deen.. :angel:)
Döpte den till Caramell, skrattade för mig själv nu när jag såg att även Boribabys hette så.

I af så är min dam 2,5 år och runt 80 cm trodde de (jag har inte sträckt ut henne och mätt.).

Hur pass stora möss ska hon ha egentligen? Popcorn? Hon fick 2 fuzzies igår då djuraffären hade slut på popcorn. Kändes lite lite då hon sökte efter mer när de var slut..

Värmeslingor, hur funkar de? Ligger de under terrariet eller hur gör man?

Tacksam för lite hjälp. ;)

28261_406286009369_586129369_4609561_3587271_n.jpg

Majsormen räknas som fullvuxen när den är mellan 80-110 cm (kan bli uppåt 160 cm, de slutar aldrig växa) och de brukar kunna äta 1-2 fullvuxna möss med 2-3 veckors mellanrum.

Värmemattor/slingor ligger under terrariet och bör inte täcka mer än 1/3 av botten. Det finns värmestenar och liknande som läggs i terrariet, men jag har aldrig testat dessa, risken att ormen bränner sig känns ganska överhängande.

Majsormen räknas som fullvuxen när den är mellan 80-110 cm (kan bli uppåt 160 cm, de slutar aldrig växa) och de brukar kunna äta 1-2 fullvuxna möss med 2-3 veckors mellanrum.

Värmemattor/slingor ligger under terrariet och bör inte täcka mer än 1/3 av botten. Det finns värmestenar och liknande som läggs i terrariet, men jag har aldrig testat dessa, risken att ormen bränner sig känns ganska överhängande.

Då hade jag rätt alltså, frågade killen i djuraffären och han sa att hon skulle nog ha popcorn. Men jag tänkte att hon lär ju vara vuxen vid det här laget och behöva lite mer?.. ;)

Ja, värmematta har jag använt förut (snok) men slingor har jag aldrig använt så jag var tvungen att kolla. :D

Vuxen är kanske inte riktigt är rätt ord när man talar om ormar eftersom storleken beror mycket på hur ormen skötts/matats innan, men en majsorm som är runt året brukar kunna få i sig popcorn.

Liknande trådar

Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
Hästvård Ligger tråden fel får moderator gärna flytta den! Hästen är en rutinerad transportåkare. Van att åka brett (utan mellanvägg) och med...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Alexandra_W
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 909
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama