Nu är det så att jag ska hämta hem en äldre herre, svenskt varmblod 152 i manke, nästa vecka. Han rids regelbundet men kunde haft lite mer muskler så det ska byggas upp när han kommer hem. Men han ska köras in, eller åtminstone fräscha upp minnet lite då han gick fem lopp på travet för ca femton år sedan så helt nytt är det ju inte. Men hur mycket orkar han dra? Jag vet att det är individuellt och svårt att säga men på ett ungefär? Jag bygger en prärievagn just nu där stommen är en gammal Edsbyvagn och inte jättetungt virke. Tillsammans med min bror drog vi den i en liten uppförsbacke utan större svårigheter och inte heller särskilt tungt att putta den men inget jag gör själv. Den har broms! Kommer han orka dra den om han har en ordentlig loksele? Letar en just nu så det är en sådan som kommer användas i så fall. Har en gammal trilla också som nästan inte väger någonting men vill helst inte börja köra med den... Kommer köpa en rockard i framtiden men ville ju helst kunna dra iväg på långritt i sommar med prärievagnen..