Oridbar vid fällning

strega

Trådstartare
Jag har en häst som i vanliga fall är väldigt pigg och positiv men som vid fällning blir fullständigt oridbar. Jag har visserligen haft hästar förr som reagerat vid fällning men detta är extremt :( Han får ont i hela kroppen.

Jag förmodar att det är något hormoniellt men har någon något bra tips för vad man kan göra för att underlätta för honom? Om man nu inte vill ställa av honom två månader vår och höst...

Till min stora fasa upptäckte jag igår att han börjat fälla - beror väl på det knäppa vädret - men jag ger snart upp. Så här års brukar han ju vara som bäst att rida :eek:

B-vitamin, extra protein, extra alla vitaminer mm har jag provat men det hjälper inte. Det hjälper heller inte att klippa honom, han reagerar i alla fall....

Sv: Oridbar vid fällning

Jag vet inte om man kan kan få en B-vitaminspruta av veterinären längre?Det gav vi vår gamle......som inte finns längre...

Ingen???

Det är väl inte såå många hästar som redan börjat fälla men med tanke på det märkliga vädret så lär han väl inte vara ensam heller?:confused:

Här har både halvbloden och nordsvensken börjat att fälla. Nordisen brukar vara tidig, men inte riktigt så här tidig.

Tyvärr så har jag inga tips på vad du kan prova. Jobbigt för hästen att vara så öm, hoppas att du kommer på en lösning.

Liknande trådar

Kropp & Själ På julafton berättade mormor att hennes väska blev stulen i julshoppningen för många år sedan. Hon hade ställt ner den vid fötterna när...
2
Svar
28
· Visningar
2 285
Senast: Crossline
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min lille grabb har som jag upptäckte idag fällt enormt mycket päls. Har innan inte lagt märke till det och vinterpälsen har vart tät...
Svar
10
· Visningar
1 792
Senast: Monifa
·
Hästvård Jag vet att här finns massa trådar om detta men jag blir inte riktigt klok på vad som är vad. 1. ger man b-vitamin för att skynda på...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: catya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10