Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du tänkt igenom temat? Jag känner att är man död så är man. Självklart får man använda mina organ om det går.
Jag jobbade ett tag som färdtjänstförare och körde många till och från dialys. Alla behövde nya njurar men majoriteten får tyvärr vänta förgäves.
Jag tänker inte kalla dig självisk men blev lite fundersam. jag är också Extremt spruträdd, men när du donerar är du ju död så då kvittar det? Eller är det tanken på även det som är jobbig?Jag donerar inte och nu får jag garanterat återigen höra att jag är en egoistisk skitstövel. Orsaken är att jag är psykiskt rädd för tex nålar och får ångest flera dagar innan ett blodprov och kan få ångest attacker även efter.
Så jag är så ogin så jag värderar min egen psykiska hälsa före en minimal möjlighet att någon ska kunna utnyttja mina organ. Får ångest påslag bara av att skriva detta.
Förra gången jag skrev detta fick jag som sagt höra att jag visst skulle donerara och att jag fick lära mig stå ut med tanken. Lär väl ske nu också men den som gick på värst ligger sedan dess på ignore.
Ifall?! Bara en fråga om närJag har skrivit upp mig som organdonator ifall jag dör.
Jag donerar inte heller. Dels så vill jag inte och dels så äter jag medicin som är inte så snäll. Så jag vet inte om det ens finns nått användbart. Möjligen skulle jag kunna donera en njure eller så till nån inom familjen, men jag tror inte det mina organ är intressanta som sagtJag donerar inte och nu får jag garanterat återigen höra att jag är en egoistisk skitstövel. Orsaken är att jag är psykiskt rädd för tex nålar och får ångest flera dagar innan ett blodprov och kan få ångest attacker även efter.
Så jag är så ogin så jag värderar min egen psykiska hälsa före en minimal möjlighet att någon ska kunna utnyttja mina organ. Får ångest påslag bara av att skriva detta.
Förra gången jag skrev detta fick jag som sagt höra att jag visst skulle donerara och att jag fick lära mig stå ut med tanken. Lär väl ske nu också men den som gick på värst ligger sedan dess på ignore.
Du är död om du donerar. Då har du ingen känsel.Jag donerar inte och nu får jag garanterat återigen höra att jag är en egoistisk skitstövel. Orsaken är att jag är psykiskt rädd för tex nålar och får ångest flera dagar innan ett blodprov och kan få ångest attacker även efter.