oren i gången ibland?

ch791022

Trådstartare
Häst som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med?

Har varit hos vet för hästen var halt v.fr kota och h.bakknä. Syntes mest vid longering, men även böjprovsreaktion mest v.fr och väldigt lite på h.b.

Nu på återbesöket bara tittade vet på henne när vi gick in genom dörren och sa sedan att hon behöver nog lite lugnande idag, sedan började vi med longeringen ,och då var hon inte ren, men svårt och se om det var hälta eller om det bara var spänning för att det lugnande inte hade börjat verka ordentligt än.

Gjorde sedan böjprov på henne som var helt utan reaktion, så vi gjorde om longeringen eftersom att det inte sett helt ok ut förra gången.

Nu hade det lugnande verkat och hon uppförde sig som en normal häst och var helt ren.

Men skrittade idag första dagen samma visa så länge hon är lugn och går avslappnat är hon helt ren men så fort hon blir spänd blir hon oren v.f, men när hon slappnar av igen blir hon helt ren igen.

Hur ska man tolka det hon är ju inte "halt" men det är inte heller som det ska?

Är det någon som har någon idé?

Är kollad av massör,kiropraktiker som inte tycker att hon har några större problem.

Mvh
Camilla

Sv: oren i gången ibland?

Det brukar annars vara tvärtom, en häst som är halt kan det vara svårt att se hältan om den spänner sig. En av Sveriges mest välkända veterinärer missade att min häst var halt på alla fyra :eek: (mest h f) då han var så otroligt spänd vid både böjprovet och longeringen. Det är inte säkert att din häst är halt utan det kanske känns så när hon spänner sig, ofta får det ju en lite stelare gång då. Om du ändå är orolig så hade jag åkt på ett nytt åb.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 426
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 852
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 281
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama