Optisk mus på ljust underlag?

MissFideli

Trådstartare
Har målat mitt databord vitt. Jättesnyggt tycker jag, men tydligen gillar inte min optiska mus det. Jag måste ha ett mörkt underlag för att den ska funka ordentligt. Den blir seg och hackig annars.

Är det vanligt? Jag vet att den kan reagera på underlag med massor av färger, men enfärgat vitt? Jag som tyckte det var så bra att inte behöva musmatta, nu verkar jag behöva köpa en i alla fall :(

Snopen MissFideli

Sv: Optisk mus på ljust underlag?

Det är inte så att bordet är lackat? Optiska möss kan ha lite problem med underlag som är blanka.

Det kan vara tillräckligt blankt för att den inte ska fungera.

Ja, nått är det i alla fall. Det vita kanske gör att det verkar blankare för musen.

Hur ser musen ut undertill? min börjar hacka om det kommer damm/skräp under den...och min gamla optiska mus skvallrade om att den behövde bytas ut när jag kunde föra musen över halva databordet innan markören på datorn flyttade sig :angel:
Jag kör med min nya optiska mus på ett ljust databord och den fiungerar perfekt (så länge den inte är alltför skitig undertill alltså ;))

Rensade den för jag trodde det var det, men den krånglade ändå. Och eftersom den fungerar när jag lägger nått mörkt under, så är det nått med underlaget. Kinkig mus :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka