Optimerad foderstat...ensilage...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare eldhroka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 138
E

eldhroka

Satt och lekte lite med ett foderoptimerigsprogram... Lät alla färdiginlagda värden stå kvar och experimenterade sen med att fylla i olika träningstillägg... När jag kom ned i 20 % träning så sa programmet ifrån när jag ville ta bort ensilaget... Det stod att det inte gick att göra någon optimerad foderstat utan det... Funderar lite... Om man då tränar så pass lite och inte har möjlighet att ge ensilage, hur gör man då??? Kanske ska tillägga att det här inte är aktuellt för mig nu, satt som sagt var mest bara och lekte mig fram för att jag är så nyfiken och alltid måste testa allt.. :D.. Finns det någon som är duktig på foderstater som kan svara på om det där ensilaget verkligen ska behövas...

Mvh Anna

Du räknar alltså på de värden som redan finns i programmet. Varför?!?!? Det har ingen relevans till verkligheten, och att den inte kan OPTIMERA betyder att den inte kan få dina exakta siffror och så billigt som möjligt med de foder som finns att välja på som står inskrivet just då.

Liknande trådar

A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 548
Senast: Korven
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip... 2
Svar
25
· Visningar
7 558
Senast: Madick
·
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 558
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: smultronfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka