ops I did it again

Prosit

Trådstartare
:angel: Har blivit med katt alltså....... världens goaste kisse. Hoppas det funkar med min lilla tjej oxå. Casper gick det inte med. Till slut tog han över så hon var rädd för honom......

Här är underverket!!!! bilder

Köper henne från katthemmet, där jag för övrigt ska börja arbeträna snart!!! Det blev klart idag!!!!!

Så vad tycker ni???!! :bow:

Sv: ops I did it again

Jag lägger ut mer bilder i morgon, måste bara visa denna tassbild som togs 5 minuter efter hemkomst!!!!

tassar.jpg

Ok, natten har varit följande....

Tipex: Morr
Azra: mjau
Tipex:fräs
Azra: :confused:
Tipex: fräs
Azra: :(
Tipex: Morr
Azra: :cry:

Hmm, när ska de börja umgås??? :crazy: Hoppas att Tipex inte ställt in sig på att inte acceptera Azra nu. A är ju bara 1 år, och leker som en idiot..... T ligger på byrån i hallen och tittar. Om Azra tittar på Tipex så fräser T.....

Någon som har erfarenhet av detta????

Räkna med att det tar minst en vecka (om du har tur, det kan ta mer än en månad) innan Tipex slutar fräsa åt henne.

Tänk på att du inte åsådosätter Tipex utan du bör nog fjäska lite extra.

Oh ja!! Jag fjäskar så jag är blå i ansiktet!!! Det pussas och gosas och kramas och fjäskas. Ikväll ska de få lite kokt torsk.
Jag kom nyss hem efter en dag i stall, och det verkar liiiite lugnare i alla fall. Inte lika mycket fräs i alla fall. :)

för mina katter tog det två veckor att acceptera varandra. och gammelkatten säger fortfarande ifrån rätt hårdhänt när bebisen blir för kaxig ;) men jag tror hon överdriver för det mesta...hehe.. när jag ändå skriver om det vill jag passa på att tacka er på buke som lugnade mej under de första dagarna! det hjälpte verkligen :) :bow:

Rapport efter helgen då:

Tipex har blivit mindre fräsig. Hon är till och med fram och nosar på Azra emellanåt. Igår gick hon förbi på 1 dm avstånd flera gånger utan att säga nåt. Ibland går hon fram, nosar (nos mot nos) och sen fräser hon. Ungefär som att hon säger åt Azra: ok, du får bo här, men passa dig, för JAG bestämmer.
De sover 1 m ifrån varandra. Idag blev Tipex busig, och då busade jag med dem båda, med samma leksak. Funkade.

Azra var o hälsade på i sängen inatt, men DÄR gick gränsen...... då fräste Tipex. Hennes matte, hennes säng. Sen gav hon sig.... okej då.... ungen får väl ligga i fotändan då. ;)

De kan mötas i hallen utan problem, Tipex ligger för en dörröppning, då går Azra över hennes ben.

Jag tror det här kommer bli toppen!!! :banana:

Tror jag med! Jag tycker det låter som att Tipex accepterar henne mer o mer för varje dag! Vad roligt att det verkar fungera!

Som sagt, hon är verkligen jättefin! :love:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 835
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 515
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 553
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka